Korábban a II. kerület önerőből már szerzett be sebességmérőket, az ORFK tudomása szerint azonban nem zajlik ilyen beszerzés a város többi részében – írja a 24.hu. Karácsony Gergely főpolgármester még 2020. áprilisában azt írta Facebook-oldalán, hogy hosszú távon „nullára” szeretné csökkenteni a halálos balesetek számát. A lap megjegyzi azonban, hogy az elmúlt 3 évben nem történt érdemi változás.
Idén azonban felgyorsultak a történések: tavasszal a Harminckettesek terén egy ittas sofőr okozott halálos balesetet, ezután kezdődtek meg újra az egyeztetések a városvezetés és a rendőrfőkapitány között.
Júliusban az Árpád hídon történt tragédia: két, feltehetően egymással versenyző autó miatt vesztette életét egy kerékpáros. Nem sokkal előtte fogadta el a fővárosi közgyűlés Budapest közlekedésbiztonsági stratégiáját, amiben azt vállalták, hogy 45 fix telepítésű traffipaxot szereznek be – hogy hol helyezik el őket, az még nem dőlt el. A főpolgármester is jelezte, hogy a sebességmérő kamerák kihelyezése nem önkormányzati feladat, a halálos kimenetelű balesetek számának csökkentéséhez elengedhetetlen, hogy több kamera legyen városszerte.
A stratégia szerint, ami a BKK honlapjára is felkerült, Párizzsal összevetve nagyjából 45 kamerát kellene elhelyezni a közel 200 kilométer hosszú budapesti térségi és gyorsforgalmi úthálózaton, a főútvonalhálózaton pedig nagyjából 55-57 kamerára lenne szükség. Vagyis összesen nagyjából 100-ra.
Ugyanakkor az úgynevezett edukációs sebességmérőkből - melyek csak kijelzik a sebességet, de nem büntetnek - összesen további 200-ra volna szükség, melyeket a helyi és a 37 gyűjtőutcában helyeznének el.