Végül bekövetkezett, amire egy Komárom-Esztergom vármegyei autóbuszvezető már korábban felhívta a telephelyvezetője figyelmét, és kérte is annak segítségét.

„Ugyan nem a torkát vágták el, de a combjába szúrt az a személy, aki folyamatosan fenyegette autóbuszvezető kollégánkat” – számolt be közösségi oldalán a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ).

A Facebook oldalon maga a megkéselt buszsofőr a következőképpen írta le, hogyan, miből pattant ki a konfliktus, amikor az egyik megállónál egy „idős, feltehetően mentálisan sérült bácsi büdösen, erősen szennyezett ruhában” utazott vele.

Miután leszállt, magam is leléptem a buszról és diszkréten megszólítottam. Elmondtam neki, hogy legközelebb csak abban az esetben engedem felszállni a buszra, amennyiben megfelel az utazási feltételeknek. Közöltem vele, a fentebb említett problémáimat is. Mivel minden maradt a régiben, a következő alkalommal kizártam az utazásból. Ekkor közölte velem és imitálta kezével az elképzel cselekményt, miszerint belém vágja a kést, "elmetéli" a torkomat. Legyintettem, bezártam az ajtót majd elindultam.

A 24 éve buszsofőrként dolgozó férfi később tudta meg, hogy utasának volt már incidense egy másik buszvégállomáson is, ahol késsel támadt a biztonsági őrre, aki ezután könnygázzal lefújta. A megkéselt vezető ekkor jelezte a munkáltatónak a problémát, kért segítséget és tette fel kérdéseit.

Többek között azt, hogy:

„van-e lehetőség a Volánbusznál végleges hatállyal kitiltani valakit a szolgáltatás igénybevételétől? Amennyiben nincsen, mi az eljárás metodikája, hogyan legyen mindez a jövőre nézve? Érdemes lenne-e rendőrségi feljelentést tenni és végigvinni az ügyet annak érdekében, hogy láthassuk miként ítéli meg a bíróság az ilyen jellegű cselekmények és a tömegközlekedésre jogosultság viszonyát?”

Az üggyel kapcsolatban a SZAKSZ azonnali intézkedéseket szorgalmaz a Biztonsági Igazgatóságnál, hogy ilyen esetekben, amikor az autóbuszvezető a munkáltató beavatkozását szorgalmazza, akkor sokkal hatékonyabb intézkedésekre kerüljön sor” – tette hozzá a poszt végén Dobi István, a szakszervezet elnöke.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.
Indamedia Csoport

Ha önt vagy ismerősét erőszak éri a kapcsolatában, vagy ha valakiről úgy véli, emberkereskedelem áldozata lett, akkor hívja az Országos Kríziskezelő és információs Telefonszolgálatot a belföldről ingyenes 06-80-20-55-20 számon, vagy a nap 24 órájában ingyenesen hívható Áldozatsegítő Vonalat a 06-80-225-225-ös számon.

Személyesen az Önhöz legközelebbi Áldozatsegítő Központban kérhet segítséget, az Áldozatsegítő Központok címlistája itt található: http://vansegitseg.im.gov.hu

A NANE Egyesület bántalmazott nőknek és gyermekeknek szóló segélyvonala szerda kivételével minden hétköznap 18 és 22 óra között ingyenesen hívható a 06-80-505-101-es telefonszámon.