A sok vitát kiváltó Déli Körvasút projektjének környezetvédelmi engedélyét először egy civil szervezet támadta meg a bíróságon, majd az engedély megsemmisítése után megszerzett újabb engedélyt megint megtámadták, és ehhez az ellenálláshoz csatlakozott a Főváros, valamint a XI. és a IX. kerület önkormányzata, és a bíróság másodszor is megsemmisítette az engedélyt.

Ilyen károkat okozhat a Déli Körvasút projekt csúszása

Ha nem indul a Déli Körvasút projekt, maradhat a jogsértő állapot. Pedig a beruházást az Európai Bizottság kiválónak ítélte, és több mint 2 millió ember mindennapjait könnyítené meg a vasútfejlesztés.
Bővebben

Csakugyan megszűnt az ellenállás?

Ilyen előzmények után most Vitézy Dávid Facebook-posztban adott hírt arról, hogy a főváros már nem ellenzi a terv megvalósítását. 

A volt közlekedési államtitkár örvendetesnek nevezte, hogy a Főváros vezetése pereskedés helyett visszatér a Budapest Mobilitási Terv által kijelölt útra, és támogatja a Budapesten a vasút fejlesztését és a Déli Körvasút megépítését. Reményét fejezte ki, hogy ez a jelenlegi álláspont tartósnak bizonyul, és a harmadszor is megindult környezetvédelmi engedélyezési eljárásban néhány héten belül kiadásra kerülő új környezetvédelmi engedélyt nem támadja meg ismét bíróságon a Városháza.

A főváros keze az ügyön van

Balogh Samu, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke a Válasz Online podcastjában elmondta:

Szeretnénk rajta tartani a kezünket ezen a történeten. Támogatjuk azt, hogy az elővárosi vasutat fejlesszék, szerezzék meg azt a környezetvédelmi engedélyt, én ezt szeretném kérni, mert ez a minimum ahhoz, hogy megvalósulhasson egy ilyen beruházás.

A kabinetfőnök állítása szerint a Főváros azért szállt be a perbe, hogy hozzáférjen anyagokhoz, láthassa a periratokat.

Tehermentesítés vonattal

A fejlesztés célja, hogy több vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút, mint fenntartható közlekedési eszköz versenyképes alternatívája legyen a személyautós közlekedésnek, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében. Ehhez kényelmes, pontos és sűrű járatokra van szükség, amelyek a városban megfelelő átszállási kapcsolatokat nyújtanak.

 

Az új állomások és új járatok azonban nemcsak az ingázók, hanem a városban közlekedők számára is új lehetőségeket nyitnak, vagyis több mint 2 millió ember mindennapjait könnyítené meg a beruházás.