Magyarország tíz legolcsóbb- új elektromos autóját gyűjtötte össze a Totalcar. A szaklap azt írja, hogy
az árak éppen 10 millió forint alatt indulnak, de olcsó autók hiányát jól mutatja, hogy a top tíz utolsó helyezettjéért már alapáron is 13,5 milliót kérnek.
A benzines autókat tartalmazó lista tizedik helyén egy 6,1 millió forintos autó áll, de nem árt tudni, hogy
az elektromos autók üzemeltetése és szervizelése sok esetben nagyságrendekkel kedvezőbb lehet, így a megfelelő modell kiválasztása előtt érdemes ezt is mérlegelni.
Aki olyan e-autót szeretne vásárolni, amiben elfér a család, és el lehet vele merészkedni hosszabb távra is, inkább 20 millió forint körüli áron kaphat kompromisszummentes darabot.
Íme a lista:
- 10. Mazda MX-30 Prime-Line – 13 500 000 forint
Ezért az árért még nem jár a menő, hatótávnövelő Wankel, csak a 147 lóerős villanymotor magában. Ehhez tartozik egy kicsi, 35,5 kWh-s akkumulátor, amivel a WLTP szerint 210 kilométer, a szerény hatótáv miatt főleg városi közlekedésre lehet jó.
- 9. Mini Cooper E Essential Trim – 13 235 000 forint
A divatos, 184 lóerős kisautó elég haladós: a nulla-száz megvan 7,3 másodperc alatt. Az akkumulátor-csomag 36,6 kWh-s, amivel a WLTP szerint 293 és 305 kilométer közötti hatótáv érhető el. A hatótáv nem olyan óriási és ebben az árkategóriában a töltés se olyan gyors, de városi használatra kiváló lehet.
- 8. Opel Corsa Electric / Peugeot e-208 Active – 12 990 000 forint
A nyolcadik helyre jutott egy holtverseny: a műszaki tartalom ebben a két esetben teljesen megegyezik, mindkét autóban az előzőeknél sokkal nagyobb, 50 kWh-s akkupakk van, így a Peugeot és az Opel hatótávja is jóval élhetőbb. WLTP szerint 410 kilométeres hatótávot tudnak, aminél ugyan a valóság valamivel kevesebb lesz. Mindkét típus csak ötajtós kasznival készül.
- 7. MG ZS EV Comfort– 11 249 000 forint
Ennyiért jár egy 51 kWh-s akkupakk, ami a kisebb a két elérhető közül. A hatótáv WLTP szerint 320 kilométer, a teljesítmény 177 lóerő. A ZS EV hatótávja se olyan rossz, de az igazi előnye, hogy egy relatíve tágas, jól használható autóról van szó. Nem hatalmas, de már bőven nem kompromisszumosan szűk. Elsőre azt gondolhatnánk, hogy a ZS EV egy patinás angol márka terméke, hiszen MG, a valóságban azonban már ez is kínai.
- 6. MG4 Family – 11 199 000 forint
Ennyiért ebben az esetben is kisebb, 51 kWh-s akkumulátor-csomag jár, a WLTP szerinti hatótáv viszont az MG4 esetében több, elméletileg 350 kilométert tud és maximum 117 kW-tal tölthető. A ZS EV-hez hasonlóan az MG4 is egy jól használható, aránylag kompromisszummentes autó, amiben nem fájdalmas aránylag messzire menni, amennyiben a hatótáv engedi. Mivel ez egy olcsó, kínai autó, lehetnek idegesítő részletei, ugyanakkor aki azt gondolja, hogy ennyiért vállalhatatlan lesz, az nagyot téved.
- 5. MG5 Comfort – 10 999 000 forint
Ehhez a klasszikus kombihoz az MG-khez hasonlóan 51 kWh-s akkupakk jár, így a ZS EV-hez hasonlóan 320 kilométeres hatótávot tud a WLTP szerint. A 177 lóerős MG5 a lista legnagyobbja: 4,54 méter hosszú, tehát nagyjából akkora, mint egy átlagos, kompakt kombi. Utóbbi azért is nagy szó, mert a hasonló méretű autókért hagyományos, belső égésű motorral is nagyságrendileg hasonló összeget kell leszurkolni.
- 4. Fiat 500e – 10 990 000 forint
A 95 lóerős teljesítmény és az alapár mellé egy komolytalanul apró, 24 kWh-s akkumulátor jár. Ehhez a WLTP szerint 190 kilométeres hatótáv párosul, ami elég karcsúnak tűnik főleg úgy, hogy ez a valóságban szinte biztos, hogy kevesebb lesz.
- 3. BYD Dolphin – 10 978 900 forint
A BYD megkerülhetetlen manapság: őrült ütemben terjeszkednek a világon mindenhol, és az ajánlataik is igen versenyképesek. A dobogóra fel is fért a BYD Dolphin, ami a 4,29 méteres hosszával, a 45 kWh-s akkumulátor-csomagjával és a 340 kilométeres hatótávjával elég vonzó ajánlatnak tűnik valamivel 11 millió forint alatt. Az 1,5 tonnás, 95 lóerős alapmodell nem szántja fel az aszfaltot, de napi mászkáláshoz bőven jó lehet. Egyenáramról maximum 60 kW-tal lehet tölteni, 10 százalékról 80 százalékra 38 perc alatt.
- 2. Citroën ë-C3 You – 9 890 000 forint
Ez a modell még csak rendelhető: alapáron 44 kWh-s akkupakk, 113 lóerő és 320 kilométeres WLTP-hatótávot adnak. Az alapmodellt is lehet 100 kW-tal tölteni: 20 százalékról 80 százalékra 26 perc alatt. Belefért egy használható méretű, 310 literes csomagtér. Ezek alapján igen népszerű modellnek ígérkezik, hiszen amellett, hogy az ára emészthető, egy jól használható kisautónak tűnik.
- 1. Dacia Spring Electric 45 – 9 399 000 forint
Az alacsony ár azonban áldozatokat követel: a 3,74 méter hosszú, váratlanul keskeny Spring nem nevezhető túl tágas autónak. További kompromisszum a 44 lóerős teljesítmény és az autópályára is karcsú, 125 km/h-s végsebesség. A 28,3 kWh-s akkuja 230 kilométeres vegyes hatótávhoz elegendő a WLTP szerint. Mivel egyértelműen kifejezetten városi autóról van szó, ez az érték nem is olyan rossz. Tölteni maximum 30 kW-tal lehet, a 80 százalékos töltöttségi szintig nagyjából egy órára van szükség.