Lázár János 2022 augusztusa óta felügyeli miniszterként a vasúti személyszállításért felelős MÁV Start Zrt.-t, a MÁV Zrt.-t, a buszos utazást szervező Volán Zrt.-t, a MÁV-HÉV Zrt.-t és a Magyar Közút Zrt.-t. Az építési és közlekedési miniszter 2024-re bejelentett, 17 százalékos dolgozói béremelése eltörpül a vezetői kiadások növelése mellett.
A vasúttársaság honlapja szerint 2022-ben „a bérminimumok emelése és a bértorlódások kezelése eredményeként közel 43 ezer munkavállalónk részesül a 10 százalék alanyi jogú béremelést meghaladó mértékű bérfejlesztésben”.
2023-ban pedig „a MÁV-VOLÁN-csoport mintegy 51 ezer dolgozója több mint 10 százalékos béremelésben részesül”. A KSH adatai azt mutatják, 2022-ben átlagosan 14,5 százalékkal nőttek az árak, 2023-ban 17,6 százalékkal, vagyis az állami szolgáltató munkavállalói az idei, 17 százalékos béremeléssel jó, ha nullára kijönnek az elmúlt évek rekordinflációja miatt – írja az Átlátszó.
Míg 2022-ben 200-480 ezer forint volt egy bizottsági elnök díjazása, azok 2024-re 1,334 millió forintra nőttek. Ez 2,7–6,6-szoros növekedés. Ezek a juttatások egyes esetekben közel hétszeresükre, több száz százalékkal nőttek, szemben a munkavállalók évente 10-17 százalékos bérnövekedésével.