A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) a hazai autópályahálózat meghatározó részéért felelős vállalat Facebook közleményében kiemelte, idén március 17-én elkezdődik a szintbehozási folyamat folytatása – írja a Magyarépítők.hu.

A magyar autópályakezelő összefoglalja közleményében, az elmúlt két évben 8,7 millió négyzetméternyi új aszfaltot terítettek le az általuk fenntartott pályákon. Egyes részeken, a felső kopóréteg alatt a kötő- és az alapréteget is cserélték. A munkálatok során megújult 237 db híd és felüljáró, többek között a Kőröshegyi völgyhíd is, valamint összesen 40 pihenőhelyet újítottak fel.

A Magyar Állam, illetve az MKIF közötti szerződés kimondja, hogy a 2022. szeptemberében üzemeltetésre, fenntartásra, felújításra átvett 1237 kilométer gyorsforgalmi úthálózatból közel 540 kilométert kell a többivel megegyező műszaki szintre hozni 3 év alatt, vagyis 2025. augusztus 31-ig. 

Magyarország történelmének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása tehát a március 15-i ünnepi hétvégét követően, idén is folytatódik, várhatóan március 17-től.

2025-ben, a tervek szerint további 3,2 millió négyzetméteren kapnak új burkolatot az MKIF Zrt. által üzemeltetett gyorsforgalmi utak, amely a főpálya 16 százalékát jelenti.

A további munkákhoz tartozik még 40 híd, és 30 pihenőhely felújítása. Többek között a Pentele híd műszaki felújításának folytatása. Az említett területeken sarukat és dilatációt cserélnek, illetve az M7-en a régi velencei gyalogos, kerékpáros híd helyett újat építenek fel.

A tervek szerint 2025-ben az M3, M7, M1, M35 pályákon lesz a legtöbb munka, de ezen kívül 7 másik gyorsforgalmi úton is dolgoznak (M15, M85, M86, M30, M4, M70, M8).

Kukázhatja az elakadásjelzőt a sztrádákon, ez kell majd helyette

Jövő januártól nem lehet a spanyol autópályák leállósávjaiban kitenni az elakadásjelző háromszöget, ha baleset vagy műszaki hiba miatt meg kell állni az autóval. Aki arrafelé indul, annak új eszközt kell majd beszereznie.
Bővebben>>>