A Datahouse legfrissebb adatai szerint idén áprilisban 10 402 új  személyautót helyeztek forgalomba, amely tavaly áprilishoz képest 21,4 százalékos növekedést, az idei és tavalyi első 4 hónap tekintetében pedig 10,4 százalékos növekedést jelent.

2024 január és április között 42 075 új személyautó tette meg első kilométereit a magyar utakon.

A kishaszongépjárműveknél 46,3 százalékkal több a forgalomba helyezési arány, mint tavaly áprilisban. 2023-hoz viszonyítva 22,3 százalékos az ugrás, míg az elmúlt 4 hónapban már 10 664 új kishaszongépjármű jelent meg a forgalomban.

Csábító kedvezményekkel csalogatják a vásárlókat a kereskedők. Tavalyhoz képest 10-15 százalékos csökkenések is megfigyelhetőek az átlagárakat illetően

– emelte ki Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője. 

Viszont a Jóautók közleménye szerint nehezen talál magára a hazai használtautó-import. Áprilisban a Datahouse adatai szerint 8 917 külföldről behozott használt személyautó kapott hazai rendszámot, ám ez a tavalyi számokhoz képest még mindig 9 százalékos növekedést jelent.

Állításuk szerint az év eddigi számai rávilágítanak, hogy az import mértéke továbbra sem tud elmozdulni a havi 9 ezres darabszámtól. Ezt sok minden befolyásolhatja, többek között az euró árfolyama is, amely az elmúlt hónapokban 390 forint/euró felett ragadt.

Az évek során megváltozott a behozott használtautók márka szerinti összetétele is. Vesztettek korábbi súlyukból például a német presztízsmárkák (Audi, BMW, Mercedes). A behozott típusok között az év első 4 hónapjában a Volkswagen szerepel 12,7 százalékos részesedéssel, ezt az Opel követi 8,9 százalékkal.

A használtautó import mennyisége 2024 első 4 hónapjában összesen 36 133 volt, ez 3,6 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszaka. 

Használt autót webshopból vásárolni már nem utópia, csak bizalom kell hozzá

A covid óta megannyi hullámvölgyet élt meg a használtautó-piac. De vajon hogy fogunk vásárolni a jövőben?