Az Autósiskolák Vezetőinek Országos Szervezete elnöke azt mondta, a B kategóriás jogosítvány megszerzését biztosító képzések költsége azért is emelkedhetett meg mostanra jelentős mértékben, mert ezt az oktatási területet évek óta jelentős oktatóhiány sújtja. Papp Endre az Infostartnak hozzátette: az autósiskolai óradíjak emelkedéséhez még az is hozzájárult, hogy elengedték az üzemanyagköltség ársapkáját és megemelkedtek a cégautós költségek.
Háromszázezer és egymillió forint között változik jelenleg egy B kategóriájú jogosítvány megszerzése. A végső ár az autósiskolák emelkedő rezsiköltségei mellett legfőképpen attól függ, hogy a tanulónak mennyi gyakorlati órára van szüksége. A legmagasabb összegeket ennek megfelelően azok a tanulók fizetik, akik bőven 100 óra fölött gyakorolnak, mielőtt sikeres forgalmi vizsgát tesznek.
Van olyan autósiskola, amelynél gyakorlatilag nincsen egy pótóra sem, és van olyan, ahol meg a kötelező óraszámnak közel a háromszorosa a végleges óraszám, mielőtt valaki megszerzi a vezetői engedélyt. Két képzési hely között ezen az alapon akár háromszoros is lehet az árkülönbség.
A gyakorlati órák díja mostanában a piacon valamivel 10 ezer forint alatt indul.
Hét-nyolc ezer forintért már van olyan iskola, amely órát kínál. A maximumára az óráknak pedig akár ennek a kétszerese is lehet
– mondta Papp Endre.
Olaszország bekeményít, korlátozza a fiatalok jogosítványát
Ősszel szigorítják az új KRESZ-t a kezdő olasz sofőrök számára, ám már most is vannak olyan szabályok, amelyeket az új jogosítvánnyal rendelkezőknek írtak elő. Az első három évben például az új sofőrök nem haladhatják meg az óránkénti 100 kilométeres sebességet az autópályán az olasz utakon, és a 90 kilométert a városon kívüli főutakon. Bővebben >>>