Budapest főpolgármestere plug-in hibrid Toyota Prius szolgálati autóval érkezett a Totalcar szerkesztőségébe arra az interjúra, amelyben rögtön szóba is került a zöld rendszámos autók ügye. 

Karácsony Gergely szerint jogos az a felvetés, hogy a plug-in hibridek a jövőben ne legyenek jogosultak a zöld rendszámra, sőt, fővárosi hatáskörben felül is bírálhatná, hogy az ilyen járművek ne parkolhassanak ingyen, csakhogy ezt ellenőriztetni bonyolult feladat lenne, ezért inkább megvárja, hogyan döntenek a kérdésről a jogalkotók.

Szigort szorgalmaz a zöld rendszámos autók ügyében a népítélet

A hónap elején robbant a bomba, hogy a kormányzat megelégelte a zöld rendszámokkal kapcsolatos visszaéléseket, és hamarosan kizárhatja a plug-in hibrideket a zöld rendszám használatára jogosult gépjárművek közül. Bár egyelőre nincs hír a társadalmi egyeztetésről, az Economx a Pulzus közvélemény-kutató segítségével megvizsgálta a közvélemény álláspontját a kérdésben.
Bővebben

Kerékpársávok

főpolgármester arról is beszélt, hogy véleménye szerint sokan személyes támadásnak vesznek olyan intézkedéseket, amik adott esetben a bicikliseknek kedveznek, pedig ezek az egész város számára fontosak. Mint mondta, szerinte az csak jót tesz a városnak, ha többen bicikliznek benne, az viszont rosszat, ha többen autóznak. Hozzátette, hogy amúgy sem szabadna azt a látszatot kelteniük, hogy a város elbírja a nagy mennyiségű autós közlekedést, ugyanis ez nem igaz:

Van egy víziónk a városról, és vannak közlekedési módok, amelyek ebbe beleilleszkednek, és vannak olyanok, amelyek egy bizonyos szint fölött már nem férnek bele.

 

Újabb szektor rágott be a zöld oszlopos bringasávokra

A budapesti kerékpársávok létesítése és a pesti alsó rakpart időszakos lezárása miatt ellehetetlenül és drágul az építőipari kivitelezés - figyelmeztet az ÉVOSZ.
Bővebben

Agglomerációs mizéria

Szóba került az is, hogy Budapest közlekedési problémái valójában az agglomerációban keletkeznek, és a főpolgármester elmondta, hogy a budapesti lakosok kétharmada tömegközlekedéssel, egyharmada pedig autóval közlekedik, de ez az arány az agglomerációban fordítva van, ami gond. Ennek egyik megoldása a jobb közösségi közlekedés lenne, de ehhez ezermilliárd forintok kellenének. Egy másik, olcsóbb megoldás az lenne, ha összehangolnák a különböző szolgáltatásokat minimális ráfizetéssel. Ezt egy egységes közösségi közlekedési rendszerrel lehetne megoldani, ami egységes menetrenddel és díjakkal rendelkezik. Ugyanis mint mondta:

A Budapest tábla után már egy másik Budapest van.

Ha Karácsony Gergely megtehetné, akkor először a HÉV-eket és azok vonalát újítaná fel, de azt mondta, nem teheti, ugyanis azok az állam kezében vannak. 

Megjegyzete, hogy bár a kormány is felújítaná a HÉV vonalakat, de az erről szóló tendert nem adták ki azóta sem, Lázár János mégis azt ígérte korábban, hogy 2026 végére felújítják a HÉV kocsikat.

Folytathatja a HÉV-vonalak korszerűsítését a kormány, de az idő sürget

Az uniós hitelkerettel támogatott beruházásra szánt összegből a szentendrei, a ráckevei és a csepeli HÉV vágányait, biztosítóberendezéseit, valamint a peronokat lehet majd felújítani. Szentendrén parkolóház is épül.
Bővebben

Azok a csodálatos e-rollerek

„Szeretnénk szeretni a rollert” – mondta Karácsony Gergely, aki szerint talán az egyik legjobb mobilitási eszköz az e-roller, de annak jelenleg két fő problémája van: az egyik a közterület-használat, a másik pedig a jogi helyzet. Míg elmondása szerint az előbbi jelentősen sokat javult a mikromobilitási pontok kihelyezésével, addig az utóbbi csak az új KRESZ-szel javulhat.

Arról is beszélt, hogy véleménye szerint az összes e-rollernek 25 km/h-ban kéne korlátozni a végsebességét, valamint ugyanabba a kategóriába kellene azokat sorolni, mint a bicikliket, vagyis el kellene érni, hogy például ne lehessen velük a járdán közlekedni.