Olyan javaslattal érkezett a minisztérium, ami a Budapest-bérlet megszüntetését indítványozta
Jó az irány, a részleteken múlik, hogy meg tudjuk kötni a megállapodást
az irány jó, a részleteken múlik, hogy ezt az irányt tudjuk-e közösen követni,
Vitézy: Lázár János „ajánlata” ebben a formában értékelhetetlen
A volt közlekedési államtitkár szakértői kommentárt fűzött Lázár János legújabb bejelentéséhez a vármegye-és országbérletek legújabb reformjáról. Részletek: ITT!Jó úton a középkorba?
Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár szerint Lázár János mai ajánlata ebben a formában értékelhetetlen, hisz minden közös bérlet működésének kulcsa a jegybevételek felosztási rendje.
Azt nyilván senki nem gondolhatja komolyan, hogy a vármegyebérlet úgy legyen érvényes a négyes metrón és a körúti villamoson, hogy a BKK egy forintot se lát a vármegyebérlet MÁV által beszedett bevételeiből. Nyilván fordítva sem mehet, hogy a Budapest-bérlet bevételeiből nem kap a MÁV-Volán - de ez eddig is működött, ameddig le nem járt a korábbi szerződés
- fogalmazott Vitézy Dávid a közösségi oldalán.
Karácsony Gergely ezzel szemben viszont nem említette meg annak lehetőségét, hogy a BKK veszteséget szenvedne az új rendszerrel.
Többek között ezeket a kedvezményeket jelentette be Lázár János:
14 év alatt mindenki számára ingyenessé válik a közösségi közlekedés;a 65 év felettiek szintén díjmentesen utazhatnak majd a közösségi járatokon;
a jelenleg 90 százalékos kedvezmény kategóriában utazóknak is ingyenessé teszik a tömegközlekedést;
az oktatásban és az egészségügyben dolgozóknak, valamint a 14 és 25 év közöttieknek korlátlan utazást biztosítanak 50 százalékos kedvezménnyel;
a közalkalmazottak egy regisztrációt követően szintén korlátlanul vehetik igénybe a kedvezményes utazás lehetőségét.
Ekés András mobilitási szakértő szerint ha nem lesz megegyezés márciusig, akkor
egy ekkora hátraarccal visszatérnénk a közlekedési középkorba.
Mind a fővárosi, mind a minisztériumi oldalon a megoldást kell megtalálni, és nem a bizonytalanságot növelni.
Ugyanakkor lehetőséget is nyújt a jelenlegi vita. Példaként hozta fel, amikor 2007-2008-ban drasztikus mértékben spórolni akartak a fővárosi közösségi közlekedés teljesítményén, azonban az átalakításokból végül egy új budapesti hálózat alakult ki, ami hatékonyabban működött, mint az elődje, és ma is ez jelenti a BKK hálózat gerincét. Ez egy pozitív forgatókönyv lehet most is, mert legalább napirendre került ez a kérdés, így arra is esély nyílt, hogy létrehozzunk egy valódi integráción alapuló közösségi közlekedési rendszert.
Évtizedes visszatekintéssel is látszik, hogy a városi közlekedési rendszerek néhány kivételtől eltekintve magukra vannak hagyva, és ennek csak egyik látványos példája az, ami Budapesten történik.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!