Karácsony Gergely is szemet vetett a francia fővárosra, amely megszavaztatta az ott élőket, hogy szükségesnek látják-e, hogy az átlagos méretű autóknál jóval nagyobb és nehezebb SUV-ok magasabb parkolódíjat fizessenek. "A szavazás végeredménye szerint igen! "
Párizsban diszkriminálják a városi terepjárókat a fények városában, háromszorosára emelhetik a SUV-ok parkolási díját. Igaz a városlakók csak szűk többséggel szavazták meg a díjának megháromszorozását a véleménynyilvánító népszavazáson. A választásra jogosult 1,3 millió helyi lakos valamivel több mint 5 százaléka - mintegy 78 ezer ember - vett részt a voksoláson, és közülük 54,55 százaléka szavazott a szigorításra.
A szavazást a városvezetés kezdeményezte, amely a SUV-ok-használók helyzetének megnehezítése mellett kardoskodott a kampányban. Azzal érveltek a magasabb parkolási díj mellett, hogy az átlagos autóknál jóval nehezebb és nagyobb méretű terepjárók fokozottan szennyezik a környezetet, aránytalanul sok közterületet foglalnak el, és veszélyeztetik a közlekedésbiztonságot.
A tervek szerint a párizsi belvárosban az eddigi 6 euró helyett 18 eurót kell majd fizetni egy óra parkolásért, a külvárosokban pedig 4 euró helyett 12 eurót. Ez az emelés az ott lakókra, a helyi kereskedőkre, mobil ápolási szolgálatokra nem vonatkozna.
A voksolás eredményét nem ültetik rögtön át a gyakorlatba, a megemelt parkolási díjat várhatóan csak egy év múlva vezetik be.
Hasonló szigorítást tervez több francia nagyváros, közte Lyon, Bordeaux és Grenoble.
A szavazást a városvezetés kezdeményezte, amely a SUV-ok-használók helyzetének megnehezítése mellett kardoskodott a kampányban. Azzal érveltek a magasabb parkolási díj mellett, hogy az átlagos autóknál jóval nehezebb és nagyobb méretű terepjárók fokozottan szennyezik a környezetet, aránytalanul sok közterületet foglalnak el, és veszélyeztetik a közlekedésbiztonságot.
A tervek szerint a párizsi belvárosban az eddigi 6 euró helyett 18 eurót kell majd fizetni egy óra parkolásért, a külvárosokban pedig 4 euró helyett 12 eurót. Ez az emelés az ott lakókra, a helyi kereskedőkre, mobil ápolási szolgálatokra nem vonatkozna.
A voksolás eredményét nem ültetik rögtön át a gyakorlatba, a megemelt parkolási díjat várhatóan csak egy év múlva vezetik be.
Hasonló szigorítást tervez több francia nagyváros, közte Lyon, Bordeaux és Grenoble.
Karácsony Gergely ezzel kapcsolatban posztjában rámutatott,
ma Budapesten minden zöld rendszámos autó ingyen parkolhat. Akkor is, ha nem is teljesen elektromos. Akkor is, ha egy normál autónál sokszorosan nagyobb a mérete. Akkor is, ha tulajdonosa nem is budapesti… A parkolódíjak azért vannak, hogy általuk szabályozzuk a város forgalmát.
Hozzátette, van logika abban, hogy a városra kevésbé ártalmas, zéró kibocsátású autók ingyen parkolhassanak, de abban nincs, hogy a naponta ingázó, kamu zöld rendszámos autók ingyen is foglalják a parkolóhelyeket.
Karácsony Gergely egy kérdéssel fejezte be írását, amely úgy szólt,
Szerintetek érdemes lenne kikérni erről a budapestiek véleményét?
Ez jelentheti azt is, hogy ismét Budapesti Lakógyűlést rendezhet a főváros, ahogy tette ezt tavaly május 9-től, június 11-ig a Lánchíd körüli kérdésekről. Itt olvashat egy kis emlékeztetőt >>>
További részletek