Az ügyfelek a kormányablakokban szerzett tapasztalataikat 2021 óta már nem papíron, hanem egy online ügyfélelégedettségi kérdőív kitöltésével oszthatják meg az üzemeltetőkkel, a visszajelzéseket a szaktárca időről-időre ki is elemzi - írták.
A legfrissebb mérések szerint 2024 első felében a kormányablak ügyfelek:
- több mint 76 százaléka teljes mértékben elégedett,
- 9 százaléka pedig elégedett volt az ügyintézés minőségével, ami hasonló az előző évi adathoz.
- 86 százaléka elégedett volt az ügyintézéssel és az azt megelőző várakozással töltött idő mértékével is.
Egyébként ezt alátámasztja, hogy a sorszámhúzó rendszerből kinyert adatok alapján az ügyfelek a sikeres ügyintézést megelőzően átlagosan 30 percnél is kevesebbet töltenek a kormányablakokban – tették hozzá.
A kormányablakba betérő ügyfelek:
- legalább 83 százaléka a hivatali ügyintézés során az ügyintéző segítőkészségét, szakértelmét és gyorsaságát tartja a legfontosabbnak, hátrébb sorolva olyan szempontokat, mint a nyitvatartási idő vagy a tisztaság.
- 89 százaléka elégedett volt az ügyintézők szakszerűségével.
A felmérés január 1. és június 30. közötti időszakra vonatkozik, és országosan 3430 ügyfél visszajelzése alapján készült.