A turisztikai látványosságként épülő híd, amelynek hossza több mint 700 méter, és hat acélsodronykötél tartja 80 méter magasban, sikeresen teljesítette a dinamikus és statikus terhelési próbát.
Ezzel a technológiával Magyarországon egyedülálló, de a hosszát figyelembe véve a világon is, tehát egyedi, rekordhíd.
A 4 milliárd forintos projekt 2015-ben kezdődött, a híd átadását 2024 tavaszára tervezik. Eredetileg 2,8 milliárd forintból tervezték megvalósítani, de ennyiért nem találtak kivitelezőt a projektre, az összeg így 4 milliárd forintra nőtt - írja az epiteszforum.hu.
A projektet számos kritika érte, mivel a híd Natura 2000-es hálózathoz tartozó, különleges madárvédelmi területen valósul meg.
Az építkezés során a hídfők alatti erdőfoltokat környezeti hatástanulmány nélkül csupaszították le, melyről a 24.hu készített videót, műholdfelvételek összehasonlításával mutatva meg a változások mértékét.
A védett fák kivágására azért kerülhetett sor, mert 2021 októberében a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak nyilvánította a fejlesztést.
De támadták a projektet a völgyben érintett ingatlantulajdonosok is, akik 2019-ben pert is indítottak a hidat engedélyező határozattal szemben, ám a bíróság végül 2020 novemberében elutasította a lakók keresetét.
A BME Építőmérnöki és Gépészmérnöki Kara oktatóinak közreműködésével tervezett híd építése április 3-án újabb mérföldkövéhez érkezett, elvégezték rajta a dinamikus és statikus próbaterhelést - először kettő, majd tizenkettő, végül harminckét ember ritmikus mozgásával -, amely sikerrel zárult.