Bár jelenleg az egyik legrövidebb fővárosi villamosvonal a 42-es, de ez hamarosan megváltozhat, elkezdődhetnek ugyanis a meghosszabbítással kapcsolatos előkészítési és tervezési munkák, majd a következő években elindulhat a kivitelezés is, amelynek során felújíthatják a teljes vonalat – írja a Magyar Építők.
A fejlesztésnek köszönhetően gyors kapcsolódást kaphatnak a metróhoz a főváros 18. kerületében lévő Gloriett- és a Szent Lőrinc telepen élők, de a Havanna-telepről is jelentősen könnyebben és rövidebb idő alatt lehet majd elérni az M3-as metrót.
Évtizedekkel ezelőtt, a Havanna-telep és a Gloriett-telep tervezésekor-építésekor nem kaptak kötöttpályás kapcsolatot a lakótelepek, az akkori korszellem szerint az autóbuszokban látták a megoldást a területen élők mindennapi közösségi közlekedésének megoldására.
CSAK A HAVANNA-TELEP HATEZER LAKÁSÁBAN MINTEGY 17.500 EMBER ÉL,
de a környék a nyolcvanas évek végén tovább fejlődött a Gloriett-telep megépítésével.
JELENLEG EGY BUSZJÁRAT KÖTI ÖSSZE A KERÜLETNEK E RÉSZÉT A HATÁR ÚTI METRÓMEGÁLLÓVAL ÉS KÉT TOVÁBBI JÁRATTAL KŐBÁNYA-KISPESTRE JUTHATNAK EL AZ OTT ÉLŐK.
A fejlesztés megvalósításával jóval csendesebb lehet a környék, és a környék is megújulhat: zöldebb és élhetőbb lehet a környezet, javulhatnak a szolgáltatások, kellemesebbek lehetnek az utcák, és a gyalogos- és kerékpárosbarát fejlesztések is megvalósulhatnak.
A TERVEZÉS SORÁN A BKK TÁRSADALMI EGYEZTETÉST INDÍT A KÖRNYÉKEN ÉLŐKKEL.
A régóta tervezett beruházás előkészítése az Európai Unió társfinanszírozásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) programnak köszönhetően valósul meg.