Az internetes oldalak és a televízió szerepe alapvetően visszaesett, ezzel egy időben azonban a közterületi hirdetések és a közösségi média szerepe jelentősen nőtt - olvasható a JCDecaux Hungary sajtóközleményében.
A piacvezető magyarországi outdoor cég megismételte a 3 évvel korábban készített reprezentatív kutatását. Az összehasonlításból kiolvasható, hogy 3 év alatt csökkent a televízió (10 százalék), illetve az internetes oldalak (9 százalék) elérése a 18-59 éves korosztály körében, de a közösségi média 6, a közterületi reklám nézettsége pedig 8 százalékkal nőtt.
A trend a figyelemfelkeltés szempontjából nézve is hasonló tendenciát mutat. A közterületi reklám (45 százalék) ugyanabba a szegmensbe tartozik, mint a közösségi média (49 százalék) vagy az internet (48 százalék), miközben a tévét (39 százalék), a rádiót (22 százalék) és a nyomtatott sajtót (17 százalék) továbbra is megelőzi. Ráadásul a magasan képzett, városi, fiatal célcsoportra szűkítve egyértelműen a közterület lesz a győztes.
Az utóbbi fogyasztói réteg 73 százalékban figyel fel a közterületi reklámfelületekre és 71 százalékban a közösségi médiára. Ugyanakkor ebben a szegmensben a hagyományos média hirdetési relevanciája még alacsonyabb lett.
Az internetes oldalak 47 százalékot, tévé 31, rádió 21, a print média pedig 15 százalékot tesz ki.
A felmérés szerint a 18-69 éves internetezők kétharmada állítja, hogy nem szokott tévézni, viszont 57 százalékuk használ valamilyen streaming csatornát. A videós tartalmak már rendkívül népszerűek ebben a korosztályban. Többnyire a Youtube-on (75 százalék) fogyasztanak hasonló tartalmat, amit a Facebook (51 százalék) és az Instagram (40 százalék) követ. Negyedik helyet a TikTok (19 százalék) szerezte meg magának.
A közterületi reklám hatására - ugyanúgy, mint az internetnél vagy közösségi médiánál - átlagosan 2 tevékenységre oszthatóak az emberek. Minden második megkérdezett utánanéz egy outdoor plakáton látott terméknek vagy szolgáltatásnak, 36 százalékuk pedig felkeresi a rajta látható weboldalt. A városi fiatalok körében ezek a mutatók még magasabbak (62, illetve 57 százalék) és ők minden tekintetben aktívabban reagálnak az outdoor hirdetésekre, mint a többi reklámfelületre, legyen szó internetes játékban való részvételről, applikáció- letöltésről, megosztásról, vásárlásról, vagy QR-kód beolvasásáról.
A megkérdezettek szerint ugyanis a közterületi hirdetések általában megragadják a figyelmet (41 százalék), főképpen a városi fiatalokét (48 százalék). Ugyanakkor a fiatal internetezőket leginkább a felbukkanó/pop-up hirdetések (82 százalék) idegesítik, ezt követi a tartalom eléréséhez szükséges sütik elfogadása (57 százalék) és a regisztráció (56 százalék) után.
A Földön minden második ember városban él, ami azt jelenti, hogy vagy a közösségi közlekedést használja, vagy az autóban araszol. A budapestiekre ez hatványozottan igaz, hiszen több, mint kétharmaduk a közösségi közlekedést használja, átlagosan 30 percet is utaznak, egy megállóban akár 10-15 percet is eltöltenek, nem tudják a hirdetéseket kikerülni
– mondta el Izsák Miklós, a JCDecaux Hungary Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója.
Hozzátette, a közterületi hirdetések előretöréséhez hozzájárult, hogy az elmúlt évtizedben megkétszereződött az otthonon kívül töltött idő.
Sokan bíznak az online gyógyulásban, az internet is beszállt az egészségbizniszbe
Személyes orvoshoz fordulás esetén is rengetegen kutatják az online elérhető egészségügyi információkat. Egy felmérés tanúsága szerint a megkérdezettek kétharmada az orvosi konzultáció előtt és után is keresi a tudnivalókat.Bővebben>>>