Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) elmúlt fél éves hivatalos adatainak elemzéséből kiderül: 

2024 első hat hónapjában szinte minden fontos közlekedési balesetes statisztika romlott Magyarországon.

A tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 10,5 százalékkal emelkedett a közlekedési balesetben meghaltak vagy megsérültek száma, a hat hónap alatt 879-cel több emberhez kellett mentőt hívni az utakra, a teljes, féléves szám 9274.

Átlagolva ez azt jelenti, 2024 első felének minden egyes napján 50-nél több ember volt érintett sérüléses vagy halálos közlekedési balesetben.

- írja a vezess.hu. hozzátéve, hogy az idei az elmúlt öt esztendő legrosszabb első féléves statisztikája.

  • Három százalékkal emelkedett a közlekedési balesetben meghaltak száma is 2024 első felében (218 vs. 211), ami azért különösen elgondolkodtató, mert ebben az időszakban 2,1 százalékkal csökkent a halálos közúti közlekedési balesetek száma (189-re 193-ról).
  • Romlottak más fontos statisztikák is idén, 9,2 százalékkal nőtt a közúti közlekedési balesetek során súlyosan sérültek száma (2199-re 2013-ról), és 11 százalékkal emelkedett a könnyen sérültek száma (6857-re 6171-ről) 2024 első felében a múlt esztendő azonos időszakához képest. Előbbi az elmúlt öt év második legrosszabb adata, utóbbi a legrosszabb 2020 és 2024 között.

A hivatalos rendőrségi statisztikák szerint folyamatosan csökken az ittasan okozott személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma nálunk, idén 14,6 százalékkal (398-ra 466-ról).

Öt éves időszakot nézve kimondottan látványos a változás (628 volt 2020 első felében).

Az hogy a 6818 személysérüléses balesetből 398-at okoztak ittasan, azt is jelenti, hogy 6420-at józan járművezetők, kerékpárosok, rolleresek, gyalogosok okoztak:

a közúti balesetek több mint 90 százalékát nem lehet az alkohol látást zavaró és reflex-tompító hatására fogni Magyarországon, szinte mindnél tiszta fejjel hibáznak a közlekedők.

Fordulat állt be a személysérüléses közúti közlekedési balesetek okai között:

az állandó első helyezettet, a gyorshajtást letaszította a trónról az elsőbbség meg nem adása.

  • 2024 első felében 33 százalékos aránnyal összesen 2254 balesetet okoztak a közlekedők az elsőbbségi szabályok megszegésével.
  • 28 százalékos aránnyal és 1917 balesetokozással második helyen áll a gyorshajtás.

A mikromobilitási járművekkel (rollerek, segway-ek, elektromos egykerekűek) 178 személysérüléses közlekedési balesetet okoztak. Az ORFK szerint már közel annyit, mint országszerte a gyalogosok