A jelenlegi budapesti agglomerációs közlekedési modellnek március 1-jén, az új tarifarendszer bevezetésével biztosan vége - így reagált a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a vita új fordulatáról szóló szerdai hírre.
Mint az Economx is megírta: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egy hete úgy módosította az átmeneti szerződést, hogy elviekben mindaddig használhatók legyenek a Budapest-bérletek a Volán és a Magyar Államvasutak (MÁV) járatain – így a HÉV-eken is –, ameddig Budapest vezetése és az Orbán-kormány nem jut megállapodásra egymással.
A tárca közleménye szerint, amelyet a Népszava ismertet, az átmeneti, technikai megállapodás egyoldalú vagy közös megegyezéssel történő felbontása csupán részletkérdés
A március elsejei modellváltás tényét semmilyen szinten nem befolyásolja.
Az ÉKM megismételte, továbbra is azt tervezik, amelynek az alapjait korábban Debrecenben ismertette Lázár János: „kölcsönös bérlet elfogadás a BKK és a MÁV-VOLÁN csoport között. Ha a budapesti helyi járatokon is lehet Pest-vármegyebérlettel utazni, akkor a budapesti agglomeráció helyközi járatain is lehet majd Budapest-bérlettel utazni.”
Az új modell részleteit a kormány, a főváros és a közszolgáltatók közötti háromoldalú tárgyalások keretében kell kialakítani.
Ezek az egyeztetések addig zajlanak, amíg azokat a különféle megtévesztő információkra épülő vagy egyes, technikai részleteket hamis fényben feltüntető kiszivárogtatások el nem lehetetlenítik.