Szavazatban mérhető károkat okoznak, ha hitvány emberek kerülnek közénk, azt hiszik majd, hogy mi is hitványak vagyunk – mondta Lázár János a Blikknek. Sokkal nagyobb problémát jelentenek, mint azt Budapesten, a Fidesz vezetésében gondolják. Alulról kezdik ki a bázist – tette hozzá az építési és közlekedési miniszter.

A miniszter a korrupcióval vádolt Simonka Györgyről is beszélt ennek kapcsán, mint mondta vele nem az a probléma, hogy ott van, hanem, hogy egyáltalán közéjük került.

Lázár beszélt arról is, hogy szerinte még évek kellenek ahhoz, hogy kiderüljön, mégis mi lett a Magyar Tenisz Szövetségnek adott tízmilliárdokkal.

Nem csak az probléma, ha a magyar sportban nincs pénz, de az legalább ekkora baj, ha túl sok van. A szövetség által kapott támogatások elfolytak. Az összes adósságot kifizettük, ehhez két és fél év kellett.

Lázár János kedden visz a kormány elé egy javaslatot, amely tartalmazza, hogy minden 14 év alatti és minden 65 év feletti ember ingyen utazhasson. Mint mondta, mintegy 4,5 millió ember használja a tömegközlekedést napi, heti rendszerességgel és ezt a rendszert szeretnék egyszerűsíteni vonatra, autóbuszra egyaránt.

Az önkormányzatokkal kell beszélni arról, tudják-e az ingyenességet biztosítani ennek a körnek, de a terv az, hogy a 14 év alattiak március 1-jétől már ingyen utazzanak.

És szintén szeretnénk, ha a közalkalmazottak is korlátlanul használhatnák majd a tömegközlekedést a fiatalok és a hátrányos helyzetűek mellett – tette hozzá.

A pályamatrica irtózatos dráguláson megy át, de Lázár János szerint már az is drága, ha slusszkulcsot a kezünkbe vesszük.

Adók, járulékok, fenntartás, üzemben tartás költségeit, plusz ott az üzemanyag és a parkolás. Szeretnénk, ha a tömegközlekedést minél többen használnák, mert jót tesz a környezetnek - fogalmazott Lázár János.

Hozzátette,

részben tudatosan drágítanak, de részben külső körülmények hatása miatt történik, hogy uniós irányelveknek megfeleljünk. 2024 végére nagyjából hasonló autópályadíj-struktúrákat kell bevezetni egész Európában. De kétségtelen szándékunk, hogy minél több ember az olcsó tömegközlekedést válassza.

A vasúttal '50-es, '60-as évek óta nem foglalkoztak.

Minden kormány alatt nagy állami monstrumként működött a MÁV. Piaci vállalatként kell működtetni a tömegközlekedést. A MÁV járművei 50-60 évesek, a HÉV-szerelvények szintén a hatvanat tapossák, ez nem versenyképes szolgáltatás. De azt látjuk, ha olcsó a jegy, az emberek szívesen utaznak, még akár a problémás MÁV-kocsikkal is.