A Budapest Airport tájékoztatása szerint egy globális informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere leállt, ezért járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A probléma a Eurowings, a Ryanair, és a Wizz Air járatait érinti, több légitársaság megkezdte az utasfelvétel manuális elvégzését.
A Budapest Airport a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít.
A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, hogy a további torlódások elkerülés érdekében kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe, illetve folyamatosan figyeljék a járatindulással kapcsolatos információkat a www.bud.hu oldalon.
Az AIRportal.hu információi szerint az utasfelvételi folyamat manuálisan, azaz számítógépes rendszer nélkül is elvégezhető, ám egyebek mellett az ülőhelyek kiosztása, valamint a beszállókártyák kiállítása és a feladott poggyászok felvétele, valamint az ezzel kapcsolatos adminisztráció elvégzése jelentősen több időt vesz igénybe az informatikai rendszer támogatása nélkül.
Ez a leállás időtartamától függően akár több órás késéseket is eredményezhet.
A Budapest Airport tájékoztatása szerint a rendszer leállása globális, azaz nem csak a budapesti repülőteret érinti, így az érintett légitársaságok más repterekről Ferihegyre érkező járatait is érinti.