A viharos erejű széllökések miatt időnként sűrű por és homokfelhő rontja a látási körülményeket az M1-es autópályán a 102-es és 103-as kilométer közötti szakaszon, Nagyszentjános és Bőny térségében, olvasható az Útinform honlapján.
A közlés szerint erre táblák is felhívják a figyelmet, az autósoktól azt kérik, hogy vegyék komolyan a figyelmeztetést.
Az Útinform jelezte azt is, erős, néhol viharos széllökésekre kell számítani a Dunántúlon, főként a Balaton nyugati medencéjében és a Balaton-felvidéken, valamint a Tiszától keletre eső tájakon, továbbá Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében.
Azt írták, a viharos erejű szél sok helyen hordja a homokot és a port, ezzel porvihart kavarva, így a látótávolság hirtelen akár 50 méter alá is csökkenhet. Ilyen területre érve lassítsanak és használják a vészvillogót.
Megjegyezték: a hegyvidéki, illetve a fákkal határolt utakon és alsóbbrendű utakon lehetnek letört faágak vagy akár kidőlt fák is. Azt kérték, aki ilyet lát, hívja az Útinform ügyeletét a 061/336-2400 telefonszámon és mindenki vezessen kellő figyelemmel.
Tömegbaleset, sok sérült, halálos áldozat
Mint ismert, múlt héten szombaton az M1-es autópályán szombat délután a Hegyeshalom felé vezető oldalon a 31-es kilométernél 5 kamion és 37 személyautó ütközött össze, egy ember meghalt, 39-en megsérültek, több jármű kigyulladt. A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt. szombati közlése szerint a balesetet a lokális porátfúvás okozhatta, ami miatt hirtelen csökkenhettek a látási viszonyok.
Mivel óriási az anyagi kár, kérdést vetett fel, hogy a tömegbaleset elszenvedőinek kártalanítása mikor kezdődik meg a biztosítók által, illetve elterjedt az a téves információ is, hogy mivel a felelősség megállapítása kérdéses, ezért csak a cascóval rendelkező autósok kapnak kártérítést. A Totalcar most azt írja, a magyar piacon működő biztosítók már tíz éve létrehozták a katasztrófák esetére vonatkozó tömeges kárrendezési szabályozást, amely egy különleges protokoll. A lap idézi a Magyar Biztosítók Szövetségét, akik azt közölték a lappal, hogy
a tömegszerencsétlenségben érintett károsultak kárigényeiket saját gépjárműveik biztosítóinál vagy a MABISZ-nál jelenthetik be. Mindez a megszokott ügyrendtől eltérő plusz szolgáltatás a hazai biztosítók részéről, amely során a jogcím nélküli előlegek kifizetésének gyorsasága attól függ, mikor érkeznek be a biztosítókhoz a szükséges rendőrségi igazolások. A tömeges kár rendezésének szabályozása szerint, ha a lezáruló vizsgálatok eredményeként jogerős határozat állapítja meg a kárért való teljes vagy részbeni felelősséget, utólagos elszámolás válhat szükségessé.
Tehát a károsultak már a baleset körülményeinek vizsgálatának befejezése előtt kártérítést kaphatnak.