Megnövekedett az elmúlt időszakban a Magyar Posta és szolgáltatásai nevében történő visszaélések száma, amelyekben a cég védjegyeit (logo) és arculati elemeit jogosulatlanul felhasználva igyekeznek megtéveszteni a lakosságot. Az állami vállalat a megszaporodott csalási kísérletek miatt most egy figyelmeztetést adott ki.
A hamis e-mailben vagy sms-ben, illetve telefonhívásban általában csomag átvételéhez vagy nem létező nyereményjáték, promóció, esetleg fiktív jótékonysági akció kapcsán kérik a címzett adatainak egyeztetését és/vagy a díj, esetleg adomány kifizetését, vagy fizetési késedelemmel kapcsolatos felszólítással fenyegetnek – írta honlapján a Posta.
Az is előfordul, hogy a lakosság által apróhirdetési portálokon feladott hirdetések kapcsán jelentkeznek a csalók magukat komoly vevőnek beállítva és az EMS postai szolgáltatás nevével visszaélve, hamis e-mailben vagy sms-ben próbálnak biztosítási/feladási/megbízási díjra hivatkozva adatokat és pénzt kicsalni.
Az e-mailben látható linkre kattintva azonban adathalász weboldalra kerül át a címzett, az itt megadott adatok a csalók birtokába jutnak, így a bankszámlán lévő pénz is veszélybe kerülhet. Az is előfordulhat, hogy a link megnyitásával rosszindulatú, kártékony szoftvert telepítenek az eszközünkre.
A Posta ezért arra kéri minden ügyfelét, hogy ha ilyen gyanús e-mailt vagy sms-t kapnak, akkor semmiképp ne kattintsanak a benne szereplő hivatkozásokra, és ne adjanak meg adatokat.
Az állami cég felhívta rá a figyelmet, hogy soha nem küldenek külföldi telefonszámról vagy „.com” végződésű e-mailcímről ügyfélértesítéseket. A Magyar Posta kizárólag nemzetközi küldemények esetén a vámkezelési díjak kiegyenlítése kapcsán küld online vagy sms fizetési értesítést, amelyben minden esetben a www.posta.hu/szolgaltatasok/vam link szerepel.