Tavaly igencsak felkavarta az állóvizet a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), miután óriási influenszertripet rendezett Budapestre.
Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója szerint megérte meghívni a tartalomgyártókat, mivel az aktivitás 2000 tartalmat eredményezett, így
az influenszerek csatornáin összesen közel 340 millió követő kaphatott képet Budapest turisztikai kínálatáról.
Hogy miért épp tartalomgyártókat kértek meg Budapestre népszerűsítésére, arra a vezérigazgató az Indexnek adott interjújában azt válaszolt, hogy már nem a hagyományos keresőkön tájékozódnak az utazók, hanem inkább a közösségi médiában látott élmények alapján választanak úticélt. Úgy fogalmazott: nem elég megmutatni egy szép épület képét, átélhető élményekre és történetekre van szükség, amik az embereket inspirálják.
Csendes Olivér szerint mindennek megmutatkoztak az eredményei, ugyanis a tartalomgyártói kampányoknak köszönhetően a turisztikai beutazóforgalom-növekedését tekintve Budapest világbajnok lett.
A ForwardKeys globális piackutató intézet felmérése szerint a Spanyolországban található Alicantéval holtverseny érte el Budapest a legnagyobb növekedést a nemzetközi turista érkezésekben a városi úti célok között, megelőzve Miamit, Los Angelest, Athént, Barcelonát, Madridot és Rómát.
A lap megemlíti, tavaly összesen 6,6 millió vendég kereste fel a fővárosi szálláshelyeket, köztük 5,6 millió külföldi. A legtöbben az Egyesült Királyságból, Olaszországból, Németországból, az Amerikai Egyesült Államokból és Spanyolországból érkeztek, összefüggésben az új repülőjáratokkal.
Csendes Olivér az interjúban elmondta azt is, hogy idén májusban egy újabb nagyobb kampányt indítanak, ezúttal 50 nemzetközi tartalomgyártó érkezik Budapestre 9 országból.
Döbbenetes számok: Ázsia felfedezte Magyarországot
A tavalyi rekordév után januárban is hasít a turizmus: a vendégek száma 18, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 8,7 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A bővülést elsősorban az Ázsiából érkező turisták húzták, az innen érkező vendégek 46,5 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el Magyarországon, mint egy évvel korábban az elemző közlése szerint. Azt is megnéztük, hogyan pörgeti a kormány a szektort.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Máris kapcsolja ki ezeket a mobilján, ha nem akarja kivégezni az akksiját

Szuvenír helyett inkább ezt vásárolják kilószámra a japán turisták

Sosem látott lépésre készül az Országgyűlés

Itt a fordulat a háborúban? Ötéves tűzszünetről érkezett konkrét ajánlat

Lavrov megmondta, miért nem szerepel a Krím sorsa a béketárgyalásokon

Akár néhány hónap múlva jöhet a vádemelés: megnéztük, hogyan működik a bennfentes kereskedelem

Panellakások: Nem is gondolnánk, micsoda rejtett értékekkel bírnak

Lehengerlően olcsó elektromos autóval hozakodnak elő, de magunknak kell összerakni

Ezekre a hibrid autókra esküsznek a magyarok
