A Totalcar hívta fel a figyelmet arra, hogy miközben vonatok maradnak ki és vonalakat zárnak be a dízeljárművek hiánya miatt, körülbelül tíz, korszerű dízel motorvonat rohad Székesfehérváron. A magyar vasút dízel motorvonatállományának legkorszerűbb tagjat a húszéves Siemens Desiro kétrészes motorvonatok szolgáltatják, ám a lerobbant vagonok javítása túl költséges az üzemeltetőnek.

A Desirók nagyon kis arányban állnak rendelkezésre,  a dízeljármű-állomány legtöbb darabja továbbra is a csehszlovák Bz motorkocsik közül kerül ki. Amikor egy jármű üzemképtelenné válik, akkor a székesfehérvári sorfal végére kerül. 

Az üzemképtelen járművek hivatalosan javításra várva rostokolnak a fehérvári telephelyen, ám a Totalcar értesülései szerint a vonatok leginkább a többi, még működőképes jármű életben tartására szolgálnak: egyikükből a vezérlőpult, másikukból a teljes forgóváz hiányzik.

Ugyanakkor a magazin kiemelte, hogy a Desirók javítása nem azért nem valósul meg, mert nincs alkatrész, hanem mert a MÁV-nak nincs elég pénze azok finanszírozására.