Idén júliusban több mint 15 millió forintot fizettek be a bliccelők a vasúttársaság számlájára. Ez rekordnak számít, ekkora bevétel soha korábban nem érkezett a MÁV-START-hoz – írta közleményében a közlekedési vállalat.

A követelésbehajtásból származó bevételek nemcsak júliusban, hanem 2024 teljes első félévében is kimagaslóak voltak.

Januártól júliusig közel 80 millió forint folyt be a MÁV-START kasszájába, amely összességében 40 százalékkal haladta meg a tavalyi azonos időszak értékeit.

A bliccelésből származó második legmagasabb havi bevétel 13,3 millió forint volt még 2020 márciusában, vagyis négy éves rekord dőlt meg idén júliusban, az összesen 15,2 millió forintos befizetéssel. Az idén júliusban beszedett rekordösszeg jelentős mennyiségű késedelmi díjat és kamatot is tartalmaz, a legmagasabb egy összegű befizetés elérte a 148 ezer forintot.

A közlemény szerint az év első hat hónapjában levélkampányokkal és kimenő hívások segítségével már több mint 1500 fizetési megállapodást kötöttek a MÁV-START munkatársai, a vasúttársaság felé követelést felhalmozó adósokkal a tartozásuk rendezése érdekében.

A behajtók munkájához nagyban hozzájárult, hogy a fizetési felszólításra nem reagáló, illetve a MÁV-START-tal kötött fizetési megállapodást figyelmen kívül hagyók jogi eljárással néznek szembe. A jogi behajtás eredményességét és a megindított jogi eljárások számát fokozza, hogy tavaly menetrendváltástól a pótdíjak is jelentősen növekedtek.

A korábbi 8 ezer forint helyett immáron 25 ezer forintot fizet az, aki a vonaton nem rendezi tartozását. Ez az az összeg pedig 50 ezer forintra emelkedik, ha valaki 30 napon belül sem tesz eleget fizetési kötelezettségének.

Minél később rendezi egy bliccelő az adósságát, annál többet kell fizetnie. Amennyiben pedig jogi úton érvényesítik a vasút felé fennálló tartozást, úgy a kamarai és végrehajtói díjak is az utast terhelik.

Lázár úgy rárepült a MÁV-ra, hogy a vezérigazgatót is kirúgták

A miniszter ezen felül egy ötpontos akciótervet is bejelentett.