Kempczinski a McDonald’s elleni bojkottkampányokról szóló LinkedIn–en közzétett bejegyzésében arról írt, hogy számos közel-keleti piacon a háború és az ehhez kapcsolódó félretájékoztatás jelentős hatása tapasztalható olyan márkáknál, mint a McDonald’s.
A McDonald’s korábban kijelentette, hogy nem foglal állást az izraeli konfliktusban és nem felelős franchise partnerei cselekedeteiért.
Az Izrael és Hamász közötti konfliktus kirobbanását követően számos fénykép és videó jelent meg a közösségi médiumokban, amelyeken látható, hogy olyan franchise–üzletek mint a McDonald’s, a Starbucks vagy a Coca-Cola ingyenes étkezést biztosít az ország katonáinak. – írja az EuroNews.
A közzétett képekre válaszul a Bojkott, Tőkekivonás, Szankciók (BDS) palesztinbarát mozgalom a McDonald’s elutasítására szólított fel a izraeli hadsereg állítólagos nyílt támogatása miatt. Számos muszlim ország jelenleg is bojkottálja a cégcsoportot.
Kempczinski kiemelte a McDonald’s elkötelezettségét azon közösségek iránt, amelyekben működik.
Szívünk a közel-keleti háború által érintett közösségekkel és családokkal van. Elutasítunk mindenféle erőszakot és kiállunk a gyűlöletbeszéd ellen.
– írja a vezérigazgató.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!