A közlekedési tárca és a KTI által életre hívott együttműködés célja, hogy a mikromobilitási eszközök technológiai fejlődésével és társadalmi elterjedésével folyamatosan lépést tartva, jól alkalmazható, gyakorlati javaslatokkal segítse az önkormányzatokat annak érdekében, hogy az elektromos kerékpárok, rollerek és egyéb eszközök biztonságosan tudjanak részt venni a települések közlekedésben, utcai parkolásuk, tárolásuk szabályozottan és rendezetten történjen – olvasható az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóközleményében. 

A városi közlekedés szerves részét képezik az elektromos járművek, mivel a mikromobilitás az elmúlt évtizedben soha nem látott változásokon ment keresztül. 

Éppen ezért az Építési és Közlekedési Minisztérium a KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézettel karöltve megteremti az új KRESZ-ben a mikromobilitási eszközök közlekedésre vonatkozó irányelveket és szabályokat.

A KTI szervezetén belül létrejön egy Mikromobilitási Munkacsoport is, amely nyomon követi a közlekedési eszközök állandó technológiai fejlődését, illetve ehhez kapcsolódóan állandó szakmai segítséget nyújt a változó közlekedési szokásokat figyelembe véve a mikromobilitási eszközök biztonságos közlekedésében, közterületi tárolásában, parkolásában. 

A munkacsoport egy részletes, településtípusonként kidolgozott kézikönyv összeállításán dolgozik, amely segíti a helyi önkormányzatokat a mikromobilitás hatékony integrációjában. A kézikönyv külön ajánlásokat tartalmaz majd a főváros belső kerületeire, a külső kerületekre és az agglomerációra, a megyei jogú városokra, valamint a turisztikailag kiemelt helyszínekre. A munkacsoport külön figyelmet fordít a magántulajdonú és a megosztott mikromobilitási járművek kérdéskörére.

Az ÉKM és a KTI által életre hívott munkacsoport állandó tagjai között megtalálhatók a terület vezető hazai kutatói és mérnökei, a helyi önkormányzati döntéshozók, a Miniszterelnökség Aktív Magyarországért Felelős Államtitkársága, amely kormányzati szinten felel a kerékpározás fejlesztéséért, valamint a Jövő Mobilitása Szövetség, amely az iparági szereplőket képviseli.

A munkacsoport célja egy olyan szakmailag megalapozott, gyakorlati útmutatás kidolgozása, amely segíti a döntéshozókat abban, hogy a mikromobilitás ne csupán szabályozandó kihívás, hanem a fenntartható városi közlekedés szerves része legyen.

Módosul a KRESZ, erre a magyar autósoknak is nagyon kell figyelni

Spanyolországban kukába dobják az elakadásjelző háromszögeket. Mutatjuk, milyen készüléket kell beszerezni.
Bővebben>>>