Január végén új számlázási rendszert vezetett be az MVM. A jövőben újabb jelentős változások várhatók villamosenergia-ipari állami cégnél.
Mátrai Károly, az MVM Csoport vezérigazgatója elmondta: a jövőben a digitalizáció irányába mozdul el az állami vállalat. Ennek során nagy hangsúlyt helyeznek az online csatornák fejlesztésére, azok felhasználóbarátságának a maximalizálásra – írja az Index.
A vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat célja, hogy
ügyfeleink bárhol, akár a kanapéjukról is könnyedén intézhessék ügyeiket, anélkül, hogy személyesen fel kellene keresniük ügyfélszolgálati irodáinkat.
Az MVM továbbra is nagy hangsúlyt fektet a a személyes ügyintézést választó ügyfeleik kiszolgálására, mivel a vezérigazgató szerint a az ügyfélszolgálat a cég kirakata a külvilág felé.
A magyar és a nemzetközi piac átrendeződése
MVM Csoport vezetője leszögezte, hogy már 2021 végén jelentős változások indultak a hazai energiaszolgáltatásban, majd az orosz–ukrán háború következtében kialakult energiaválság felforgatta az egész energetikai szektort.
Az MVM az ÉMÁSZ Hálózati Kft. megvásárlásával 25 százalékos közvetlen részesedést szerzett az E.ON Hungária Zrt.-ben. Ősszel pedig az ELMŰ–ÉMÁSZ közel kétmillió ügyfele is a vállalathoz került.
2022 áprilisában az MVM Csoport megvásárolta a 2,2 millió ügyfél részére villamos energiát biztosító E.ON Áramszolgáltatót.
Ezt követően változatlan néven és megjelenéssel végezte tevékenységét az E.ON.
Változás a számlázásban
Mátrai Károly hangsúlyozta: az elmúlt időszakban az E.ON és az MVM informatikai rendszereinek az egységesítésén dolgoztak. A cég célja, hogy
A jövőben az áram- és gázszámlát MVM-es borítékban küldik és kétszáznál is több MVM-es ügyfélszolgálati irodában intézhetik a felhasználók az áram- és a földgázügyeket.
Mátrai szerint
Az egyik legnagyobb áttörés az elmúlt időszakban az MVM részéről az, hogy minden ügyfél ugyanazon online ügyfélszolgálaton és alkalmazáson keresztül intézheti gáz- és áramügyeit
Az informatikai átállás miatt az ügyintézés június végétől előreláthatólag két hétig nem lesz teljeskörű.
Informatikai fejlesztések
A rezsicsökkentés fenntartását szolgáló új szabályok miatt több mint 30 különböző, nagy volumenű informatikai rendszerfejlesztés történt a számlázásban. A megnövekedett felhasználói igény kielégítésére az MVM:
- Ingyenes wifiszolgáltatást vezetett be állandó ügyfélszolgálati irodáiban
- Piacra dobta az ügyintézést könnyítő MVM Navigátor webalkalmazást
- Az MVM Next applikáció frissítésével elérhetővé tette, hogy az ügyfelek önkiszolgáló módon, akár otthonról módosíthassák a gázfelhasználás jellegét: a fogyasztási jelleggörbe alapját képező súlyozási kulcsot.
Az elmúlt időszakban az energetikai iparág szolgáltatói, kereskedői és a hálózati elosztói kialakítottak egy teljesen automatizált adatcserét. Ez az ügyfélkiszolgálás hatékonysága terén is előnyökkel jár, elsősorban a diktálás terén.
Idéntől a havi mérőállomás diktálásokat már nem az elosztók, hanem az egyetemes szolgáltató, az MVM Next részére kell bejelenteni.
Számlamagyarázat
Az állami cég igyekszik beépíteni a fejlesztéseibe az ügyfelek visszajelzését, ezért vezették a fizetendő tételeket vizuálisan is ábrázoló részletes számlamagyarázatot.
Áprilistól az MVM módosította a rezsicsökkentett kedvezményes földgázmennyiség kiosztását az átalánydíjas számlázás esetén.
Két hónapja minden havi részszámla esetén napi szinten meghatározza a kedvezményesen elszámolható mennyiség mértékét. Ezen gázmennyiség erejéig számláznak rezsicsökkentett , afölött pedig a lakossági piaci áron.
Az MVM húszéves hőmérsékleti átlag alapján kialakult jelleggörbét is használ a kedvezményes mennyiség meghatározásához.
Vagyis a nyári alacsonyabb fogyasztáshoz, alacsonyabb kedvezményes mennyiség társul.
A kedvezménykiosztás egyszerűsítésével elkerülhetők az egyes leolvasási időszakokat követő megemelkedett részszámlák – ez korábban mintegy kilencvenezer ügyfélt érintett.