Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerda reggeli sajtótájékoztatóján ismertette az uniós elektromosautó-vásárlást ösztönző kormányzati akciótervet, illetve közölte, hogy a kormány hogyan oldaná meg a Ferihegyen beállt sorozatos járatkéséseket és ügyfélkezelési panaszokat.
A fogyasztóvédelem augusztus 1-től az igazságügyi minsztertől a nemzetgazdasági minszter hatáskörébe helyeződik át. Az Economx arra vonatkozó kérdésére, hogy milyen változásokra lehet számítani a fogyasztóvédelemben különös tekintettel a járatkésések során porul járt utasokra, a miniszter így felelt:
A járatkésések tekintetében a miniszter úgy gondolja, hogy nem a fel- és leszálló gépekkel, hanem a magas légtéren átrepülő tranzitjáratokkal van a probléma,
mert olyan mértékben fogják meg a légteret, hogy ellehetetlenítik a le-és felszállást. Magyarországnak továbbá ezekből az átrepülésekből gazdasági érdeke nem származik, ki vagyunk szolgáltatva az EU-s légtér szabályozásainak.
Azt fontolgatja a kormány, hogy a légtérhasználati díj növelésével, vagy, ha az uniós szabályok nem engedik, akkor egyéb tényezők segítségével megdrágítsuk a légterünkön történő átrepülést. Ez nem érinti a le-és felszálló, Magyarországra utasokat szállító járatokat, ők semmilyen hátrányt nem szenvednének.
Környezetvédelmi szempontból is kifogásolta Nagy Márton az átrepülések okozta kerozinkibocsátást.
A nemzetgazdasági miniszter július 8-án hivatalában fogadta Tóth Lászlót, a HungaroControl vezérigazgatóját, akitől egy akcióterv kidolgozását kérte, amely rövid és középtávon is megoldást jelentő javaslatokat tartalmaz a Budapest Airport sorozatos járatkéséseinek orvoslására.
A hétfői Kormányinfón is szóba kerültek a késések, Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter arról beszélt, hogy a kormány azt várja a légitársaságoktól, hogy dolgozzanak ki egy akciótervet. Jelenleg 12 fogyasztóvédelmi eljárás elindult többbek között a Rynair és a Wizz Airrel szemben. A kormány ezek lezárultát követően hozhat a brutális és kíméletlen bírságokat szabálysértés esetén.