A megújult közbringarendszert 2021 tavaszán indították el, egy évvel később több mint 3 milliószor vették igénybe a szolgáltatást, azóta pedig ez a szám is megduplázódott – írja közleményében a BKK.
Az igények kiszolgálása miatt a társaság folyamatosan bővítette a szolgáltatást, egy év alatt további 800 kerékpárt telepítettek, illetve a Városligetben, Zuglóban, Óbudán és Terézvárosban is állomásokat hoztak létre, melyeket népszerű koncerthelyszínekkel is kiegészítette – ezzel összesen 197 ponton pattanhatunk le- és fel a biciklikről.
Az állományt júliusban tovább bővítették, már 2460 kerékpár áll rendelkezésre.
A BKK közleményében hozzáteszi, a MOL Bubi szemléletet váltott a fővárosiak körében, mivel egyre többen ismerik fel, hogy biciklizni gazdaságosabb, kényelmes, és sokszor még az autónál is gyorsabb – pláne, hogyha tömegközlekedéssel kombinálják azt.
A rollerek is népszerűek
A Jövő Mobilitása Szövetség (JMSZ) júniusi közlése szerint általánosságban egyre népszerűbbek a mikromobilitási eszközök a magyarok körében, becsléseik szerint mintegy 80-100 ezren közlekedhetnek rollerrel, amiből 25 ezer bérelhető vagy közösségi. A szövetség is arra jutott egy bő hónapja, mint a BKK: egy-két éve még feleannyian használták ezt a közlekedési eszközt.
A Kerékpárosklub tavalyi felmérése szerint a kerékpárosok jellemzően 10 kilométert utaznak, amit átlagosan 20-30 perc alatt tesznek meg. Ugyanezt a távolságot autóban sokszor csak egy-másfél óra alatt lehet megtenni egy városban. A rolleresek 8-10 alatt 5-8 kilométert tesznek meg.
A belga szakemberek letérdeltek a MOL Bubi nagysága előtt
A belgák szeretnék fejleszteni a brüsszeli hasonló szolgáltatást, ehhez gyűjtenek Budapesten tapasztalatokat. A nemzetközi figyelem komoly szakmai elismerést jelent Budapestnek. Bővebben--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!