A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztatása szerint
a Stockton Zrt. a nyitva álló határidőn belül nem élt a Rákosrendező vasútüzemhez nem szükséges területein fennálló elővásárlási jogával, így egyedül a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló Budapest Közművek (BKM) Zrt. lépett be vevőként az adásvételi szerződésbe.
Kapcsolódó
- A szerződés értelmében a BKM Zrt. nek a szerződéskötéstől számított 8 napon belül anyavállalati garancia vagy egyenértékű biztosíték nyújtását kell igazolnia az állam felé az első két vételárrészletre, azaz mintegy 30,5 milliárd forintra vonatkozóan.
- Emellett 10 munkanapon belül intézkednie szükséges az első vételárrészlet, vagyis a teljes vételár 25 százalékát kitevő 12,7 milliárd forint maradéktalan megfizetéséről.
A tárca közleményében emlékeztet, hogy a Magyarország és az Egyesült Arab Emírségek kormánya közötti nemzetközi megállapodásban foglaltak teljesítése érdekében megszületett kormányzati döntés alapján 2025. január 16-án került sor Rákosrendező vasútüzemhez nem szükséges területeinek értékesítésére. Az adásvételi szerződés szerint az érintett ingatlanokon a Budapest Közművek Zrt. és a Stockton Zrt. elővásárlási joga állt fenn, amelyek gyakorlására megfelelő határidőt biztosított a területet értékesítő Magyar Állam képviseletében eljáró MNV Zrt.
A nyitva álló határidőn belül egyedül a BMK Zrt. élt elővásárlási jogával, így közte és a Magyar Állam, mint eladó között az adásvételi szerződés érvényesen létrejött.
A terület birtokbavételének további feltétele az ingatlanok használati megosztását szabályozó szerződés megkötése a MÁV Zrt.-vel, amire a feleknek 60 nap áll rendelkezésre.
A területen lévő méltatlan állapotok felszámolása, így a környezeti károk és hulladékok kezelése, illetve ezek kockázatainak viselése a BKM Zrt. kötelezettsége
- szögezi le az NGM. Hozzáteszi: a területen tervezett jövőbeli fejlesztésekre vonatkozó fővárosi elképzelések megvalósítása érdekében az új tulajdonosnak lehetősége van egyedi jogalkotási és szabályozási igényeit jelezni a magyar állam felé, amelyekről a BKM Zrt. további egyedi megállapodásokat köteles kötni az Építési és Közlekedési Minisztériummal (ÉKM) a szerződéskötéstől számított 6 hónapon belül. A szerződéses konstrukció értelmében a második vételárrészlet megfizetésére abban az esetben köteles a fővárosi vállalat, ha a fenti megállapodások szerinti szabályozási változások hatályba léptek, az ingatlanokon nincs folyamatban peres eljárás, illetve ha a szükséges telekalakítások megvalósultak.
Az utolsó vételárrészlet megfizetése az állami infrastruktúra beruházások megvalósítását követően, de legkésőbb 2039. március 25. napjáig esedékes.
A BMK Zrt. rendelkezik azzal a tudással, hogy egy új üzletággal, az ingatlanfejlesztéssel is foglalkozzon, de ennek eldöntése a Fővárosi Közgyűlésre marad. Mártha Imre vezérigazgató szerint a bankok már megszimatolták az üzleti lehetőséget, és jelezték, boldogan finanszíroznák Rákosrendezőt.
Karácsony Gergely főpolgármester pedig azt közölte, hogy a lakhatási válság felszámoláshoz Európai Fejlesztési Bankot is bevonják, Rákosrendezőn parkvárost építenek, 15 ezer lakással.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Sikeres volt a tüntetés, lemondott a miniszterelnök

Létezik egy repalack, ami jóval többet ér, mint 50 forint, jól becsülje meg

Megütötték a forintot, a törökországi botrány lehet a háttérben

Egy nőszemély fenekestül felforgatta a légi közlekedés rendjét: túl nagy a hátsója

Putyinéknak semmi se szent? – megtámadták a baltiak energiaellátását

Hadrendbe álltak Orbán békeharcosai, totális blokád jöhet a csütörtöki EU-csúcson
Reagált Zelenszkij a korlátozott tűzszüneti javaslatra

Forradalmi magyar találmány hódítja meg a világot

Spóroljon, fegyverkezzen! Lakossági megtakarításokból lenne harcias az EU, a németek már döntöttek
