A szakértők egyetértenek abban, hogy társadalmi problémára társadalmi megoldást kell találni, illetve hogy a KRESZ betartása mellett a rutinszerzés és a képzés is legalább ennyire fontos.
Értelmetlen halál
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke az ATV Start című műsorában elmondta, a közlekedési haláleseteket értelmetlen halálnak gondolja, több mint ötszázan haltak meg Magyarország útjain tavaly. Mint fogalmazott:
A fiatalok sokszor egy virtuális környezetben nőnek fel, és nem veszik figyelembe, hogy az életet nem lehet újraindítani, mint egy játékot.
Szerinte egy baleset végén két áldozat van: az elszenvedő és az, aki elkövette, mert ez hihetetlen lelki terhet jelent.
Árpád hídi gázolás: azonnali változás kell az utakon, már semmi sem mehet ugyanúgy tovább
Egy országot rázott meg a 27 éves kerékpáros férfi halála, akit egy extrém gyorshajtó gázolt halálra szombat hajnalban az Árpád hídon. Egy friss felmérés alapján egyértelmű: nemtől, kortól, iskolai végzettségtől és lakóhelytől függetlenül azt szeretné a magyar lakosság, ha gátat szabnának a gyorshajtásnak, így a jövőbeli hasonló tragédiáknak. Bővebben --->Úgy látja, társadalmi problémára társadalmi megoldást kell találni, óvodás kortól egészen nyugdíjaskorig vannak javaslataik, hogy mit lehetne tenni azért, hogy „az emberek ne az úton vezessék le a feszültséget".
A valóság egészen más
Benyó Máté autóversenyző szintén az ATV Start műsorának vendége volt. Amint elmondta: az autóversenyes szoftverekhez bárki hozzáférhet, és nagyon jó szintet érhet el vele virtuálisan, de a valóság egészen más, ott nincs újraindítás.
Edzésmódszernek jó, a vezetéstechnikát lehet vele finomítani, de azokat a valós körülményeket soha nem fogja visszaadni, amelyek akár emberi áldozatokba vagy komoly sérülésekbe kerülhetnek.
Hangsúlyozta, hogy ma már bárki számára elérhetőek olyan erős autók, amelyek akár a versenypályára is túl erősek lehetnek, de ezeknek az autóknak a teljesítményét nem kötik ahhoz, hogy az illető sofőr mennyire rutinos, vagy milyen a vezetési intelligenciája.
A közút az nem versenypálya
– fogalmazott, hozzátéve: egy versenypályán egészen más a helyzet, a helyszín adottságai, az autók felszereltsége és az, hogy a helyszínen azonnal ott van a segítség, ha szükség van rá.
Az Árpád hídon a tragédia után sem lassítanak: 167 km/óra az új rekord
Sorban jöttek a gyorshajtók, pedig még szinte meg sem száradt a festés a kijavított szalagkorláton. Három óra alatt 81 gyorshajtóról készült felvétel. Az éjszakai rekordot 167 km/órával jegyezték, ott ahol 70-es a sebességhatár. Bővebben --->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!