A szakértők egyetértenek abban, hogy társadalmi problémára társadalmi megoldást kell találni, illetve hogy a KRESZ betartása mellett a rutinszerzés és a képzés is legalább ennyire fontos.

Értelmetlen halál

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke az ATV Start című műsorában elmondta, a közlekedési haláleseteket értelmetlen halálnak gondolja, több mint ötszázan haltak meg Magyarország útjain tavaly. Mint fogalmazott:

A fiatalok sokszor egy virtuális környezetben nőnek fel, és nem veszik figyelembe, hogy az életet nem lehet újraindítani, mint egy játékot.

Szerinte egy baleset végén két áldozat van: az elszenvedő és az, aki elkövette, mert ez hihetetlen lelki terhet jelent.

Árpád hídi gázolás: azonnali változás kell az utakon, már semmi sem mehet ugyanúgy tovább

Egy országot rázott meg a 27 éves kerékpáros férfi halála, akit egy extrém gyorshajtó gázolt halálra szombat hajnalban az Árpád hídon. Egy friss felmérés alapján egyértelmű: nemtől, kortól, iskolai végzettségtől és lakóhelytől függetlenül azt szeretné a magyar lakosság, ha gátat szabnának a gyorshajtásnak, így a jövőbeli hasonló tragédiáknak. Bővebben --->

Úgy látja, társadalmi problémára társadalmi megoldást kell találni, óvodás kortól egészen nyugdíjaskorig vannak javaslataik, hogy mit lehetne tenni azért, hogy „az emberek ne az úton vezessék le a feszültséget".

A valóság egészen más

Benyó Máté autóversenyző szintén az ATV Start műsorának vendége volt. Amint elmondta: az autóversenyes szoftverekhez bárki hozzáférhet, és nagyon jó szintet érhet el vele virtuálisan, de a valóság egészen más, ott nincs újraindítás.

Edzésmódszernek jó, a vezetéstechnikát lehet vele finomítani, de azokat a valós körülményeket soha nem fogja visszaadni, amelyek akár emberi áldozatokba vagy komoly sérülésekbe kerülhetnek.

Hangsúlyozta, hogy ma már bárki számára elérhetőek olyan erős autók, amelyek akár a versenypályára is túl erősek lehetnek, de ezeknek az autóknak a teljesítményét nem kötik ahhoz, hogy az illető sofőr mennyire rutinos, vagy milyen a vezetési intelligenciája. 

A közút az nem versenypálya

– fogalmazott, hozzátéve: egy versenypályán egészen más a helyzet, a helyszín adottságai, az autók felszereltsége és az, hogy a helyszínen azonnal ott van a segítség, ha szükség van rá.

Az Árpád hídon a tragédia után sem lassítanak: 167 km/óra az új rekord

Sorban jöttek a gyorshajtók, pedig még szinte meg sem száradt a festés a kijavított szalagkorláton. Három óra alatt 81 gyorshajtóról készült felvétel. Az éjszakai rekordot 167 km/órával jegyezték, ott ahol 70-es a sebességhatár. Bővebben --->