A Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda tavaly 11,5 milliárd forintos bevételt könyvelhetett el, ez a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. 2023-as 23,8 milliárd forintos árbevételének közel a fele.
A cég egész jó évet tudhat maga mögött, bevétele tavaly 40 százalékkal nőtt az előző évihez képest
- derül ki fővárosi közgyűléshez benyújtott beszámolóból, amelyről a termalonline.hu írt.
Ez a növekedés főleg a Széchenyinek tudható be, amelynek bevétele a járványban még érintett 2021-es esztendőben 2,3 milliárd forint volt, 2022-ben azonban 7,7 milliárd forintot termelt a fürdő, tavaly ez az összeg már 48,2 százalékkal nőtt ez előző évihez képest.
A „Szecska” háromszor több bevételt hoz a vállalatnak, mint a 3,5 milliárd forinttal a második helyre szoruló Gellért Gyógyfürdő és Uszoda, és tízszer annyit, mint a Palatinus Gyógy-, Strand- és Hullámfürdő.
A legtöbb látogatót, 1,3 milliót is a Széchenyi fogadta. Ez a fürdővállalat összes, 3,6 millió vendégének 36,3 százaléka.
Gyógyulni viszont nem ide jártnak a fürdőzők, ezen a területen a Széchenyi 43 ezer főt könyvelhet el, ami a fürdővállalat gyógyászati forgalmának 22 százaléka. A Lukács Gyógyfürdőt tavaly 81 ezren keresték fel.