A fenntartható turizmus fejlesztésére nyert el uniós pályázatot a szegedi önkormányzat egy tizennégy tagú konzorcium vezetőjeként, a 2027-ig tartó projekt teljes költségvetése meghaladja az egymilliárd forintot.

A polgármesteri hivatal közleménye szerint a szegedi önkormányzat a vezetője és a Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. koordinátora annak a konzorciumnak, amely közvetlenül az Európai Uniótól nyert támogatást a People Powered Tourism (Emberek által működtetett turizmus) elnevezésű projektjére az Interreg Danube Region Programme-ban.

A kezdeményezés célja a kultúra és a fenntartható turizmus szerepének erősítése a gazdasági fejlődésben, a társadalmi befogadásban és innovációban témában. A 2025 és 2027 között megvalósuló projekt teljes költségvetése 2,538 millió euró (mintegy 1,05 milliárd forint). A Szegedre jutó költségvetés ebből meghaladja a 304 ezer eurót (a 125 millió forintot). A projekt költségeinek 80 százalékát fedezi uniós támogatás, 15 százalékot a központi költségvetés biztosít, az önkormányzat önrésze így csupán 6 millió forint.

A projektben részt vesz

  • a BURST Non-profit Kft.,
  • a Dubrovniki Fejlesztési Ügynökség és az Idegenforgalmi Intézet Horvátországból,
  • Szarajevó városa Bosznia-Hercegovinából,
  • a Brassói Városi Ügynökség a Fenntartható Fejlődésért és a Temesvári Desztinációmenedzsment Szervezet Romániából,
  • Zombor városa Szerbiából,
  • a Kereskedelmi és Iparkamara Vratsa Bulgáriából,
  • a Zöld Otthon Civil Szervezet Montenegróból,
  • a Podravje-Maribor Fejlesztési Ügynökség Szlovéniából, Chisinau városa Moldovából
  • és a „FORZA" Kárpátok Régió Fenntartható Fejlődésért Ügynökség Ukrajnából.

A kezdeményezés révén olyan új szemléletet akarnak elterjeszteni a régióban, amely az emberek részvételére, a helyi közösségekre és a személyes élményekre épít, szemben a tömegturizmussal.

A partnerségben részt vevő helyi közösségek és a Duna-régió más részei képesek lesznek feltérképezni és értékelni lenyűgöző kulturális és természeti értékeiket, miközben prototípusokat hoznak létre új szolgáltatásokra, és fenntarthatósági értékeket beépítő stratégiákat terveznek. Ez lehetővé teszi számukra, hogy közösségi alapú turisztikai szolgáltatásokat dolgozzanak ki, amelyek átalakítják mind a látogatók, mind a helyiek hozzáállását, valamint munkahely lehetőségeket teremtenek azon területeken, ahol erre a legnagyobb szükség van.

A projekt célja olyan minőségi élményt nyújtó terek létrehozása, ahol a látogatók és a helyiek egyaránt elégedettek. Az új élményeken keresztül arra törekszenek, hogy egyszerre inspirálják és oktassák a látogatókat és a helyieket, miközben új kapcsolatokat építenek a társadalomban.

Kezdődik a népvándorlás, felbolydul az ország

A hatnapos karácsonyi hétvége sok embert kimozdít az otthonából, ez pedig megmutatkozik a belföldi szállásfoglalási trendekben is. Erről itt tudhat meg többet >>>