A Lánglovagok Egyesület szerint gyakori probléma, hogy az autósok a tűzcsaphoz túl közel parkolnak. Ugyanakkor a KRESZ jelenleg nem tartalmaz erre vonatkozó konkrét szabályozást –szerepel a Lánglovagok Egyesület közleményében.
A civil szervezet arra is emlékeztet, hogy az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló rendelet szerint a tűzoltó vízforrások – tehát a tűzcsapok – akadálytalan megközelítését folyamatosan biztosítani kell, azokat eltorlaszolni még átmenetileg sem szabad.
Az önkormányzatok gyakran alkalmaznak különösen veszélyes hely útburkolati jelet a tűzcsapok körül, de azok gyakran lekopnak, újrafestésük pedig jelentős erőforrásokat vonna el – írják. Az is probléma, hogy a föld alatti tűzcsapokra gyakran jelölnek ki várakozóhelyet a helyi önkormányzatok
– érvel a tűzcsapok közvetlen közelében történő parkolás ellen a Lánglovagok Egyesület, akik a tűzoltóság és a katasztrófavédelem munkáját támogatják.
Legutóbb a járdán parkolás miatt akartak módosítani
Járdán parkolni jelenleg csupán bizonyos tengelyterhelés alatt lehet. Viszont ahol egyértelműen engedi tábla vagy útburkolati jel, ott megállhatunk. A KRESZ ez esetben egyértelműen fogalmaz: a járdán – részben vagy teljes terjedelemben – csak akkor szabad megállni, ha
- azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi;
- a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el;
- a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad;
- és a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
Utóbbi kivétel lehet érdekes, ugyanis manapság már nem ritka a két tonna feletti tengelyterhelésű autó. Ma már átlagos méretűnek mondható SUV-ok, Range Roverek, Toyota Land Cruiserek, a BMW X5-ösök, Audi Q7-esek, Mercedes GLE-k is mind 2,2-2,4 tonnát nyomnak, tehát tengelyterhelésük meghaladja az 1000 kilogrammot - olvasható a szakportálon.
A nehéz akku is számít
De nem csak a méretes szabadidő-autók esnek bele ebbe a kategóriába. A nagy teljesítményű, nehéz akkumulátort cipelő elektromos autók is bőven két tonna felett vannak, a kívülről teljesen átlagos négyajtós prémiumszedánnak tűnő BMW i4 tömege 2290 kilogramm, egy Tesla Model S tömege pedig 2069–2166 kg között mozog.
Akit utolér a törvény szigora, az 10 ezer forinttól ezer forintig terjedő helyszíni bírságra számíthat.
Ha pedig a parkolás rendőrségi feljelentést von maga után, akkor a szabálysértési eljárás keretén belül ennek kétszeresére emelkedik a büntetés mértéke.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!