A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) arra kérte a jogalkotót, hogy

halassza el az Ügyfélkapu megszüntetését, amely 2025. január 15-től tűnne el,

de az MKOE szerint a jogalkotó a halasztást nem engedi a Digitális Magyarország Ügynökségnek (DMÜ).

A 24.hu által ismertetett közleményben a MKOE azt írta, hogy

az Ügyfélkapu+ kötelezővé tételére állítólag azért van szükség, mert az eddigi egyfaktoros (login+jelszó) belépés állítólag „kevés”, bár erre bizonyítékot nem mutatott senki.

Az egyesület szerint eközben az IDOMSOFT Zrt. még csak most, idén december 4-én írt ki pályázatot az Ügyfélkapu helyébe lépő Ügyfélkapu+ második faktorának a bővítésére. Az eddig használatban lévő QR-kódos, authentikátoros második faktor kapcsán ugyanis felmérés készült, ami valószínűleg lesújtó eredményt mutathatott:

alig vannak, akik értik, hogy az állam mit követel meg tőlük az elektronikus ügyintézéshez.

Az MKOE tapasztalatai szerint

az állampolgárok még az authentikátor kifejezést se értik, a QR-kódos regisztrációt pedig bonyolultnak, érthetetlennek tartják.

Ezért dönthetett úgy a DMÜ irányítása alatt álló IDOMSOFT Zrt., hogy bővíti a második faktort egy emailes bejelentkezéssel, amire még csak most írták ki a pályázatot.

A MKOE szerint minden jel azt mutatja, hogy az Ügyfélkapu megszüntetése és az új rendszer bevezetése túl gyors ütemben zajlik, ezért a váltást el kell halasztani, hogy a megfelelő felkészülési idő biztosított legyen.

Az Ügyfélkapu megszűnése körüli félreértésekről  ITT írtunk.