A Budapesti Rendőr-főkapitányság a Fővárosi Önkormányzattal már időben, az éles üzembe állítás előtt négy nappal közös sajtótájékoztatón hívta fel a közlekedők figyelmét arra, hol kell új sebességmérőkre számítani. Napokon keresztül az online, az offline felületeken, valamint a tévéhíradókban is lehetett róla hallani, olvasni.

Ennek ellenére az első napok adatai szerint 10 ezer gyorshajtóról készült fotó, akik nem tartották be az előírt sebességhatárt. 

Ha összehasonlítjuk a tesztelés időszakának tapasztalataival, akkor szomorú tény, hogy nem történt javulás annak ellenére sem, hogy az éles indulás előtt széles körű volt a tájékoztatás. A különbség annyi, hogy most már minimum 50 ezer forint közigazgatási bírságot fizetnek a gyorshajtók

–    –  teszi hozzá a rendőrség.

A helyszínek közül a legtöbb sebességtúllépőről itt készül kép:

  • a Petőfi híd budai hídfőjénél 2055,
  • az Üllői úton, ahol a Vágóhíd utcánál,
  • a Szentendrei úton a Raktár utcánál 1226.

A legkevesebb dolga a kameráknak a 6-os főút fővárosi szakaszán, a Növény utcánál volt, ahol 48-an lépték túl a megengedett legnagyobb sebességet. 

Emlékeztetőül a helyszínek: 

  • az Árpád híd Népfürdő utcai lehajtójánál (mindkét irány); 
  • a III. kerületi Szentendrei úton a Raktár utcánál, valamint a Monostori útnál (mindkét irány); 
  • a Rákóczi híd budai, illetve pesti hídfőjénél; 
  • a Petőfi híd budai lehajtójánál; 
  • a Bécsi úton a Zay utcánál; 
  • a Bajcsy-Zsilinszky úton az Alkotmány utcánál; 
  • az Üllői úton a Vágóhíd utcánál, valamint a Határ útnál; 
  • a XI., Bocskai úton a Tass vezér utcánál; 
  • a 6-os főút fővárosi szakaszán a Növény utcánál, valamint a Duna utcánál (Savoya Park); 
  • a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton a KÖKI-terminálnál; 
  • a XI., Budaörsi úton a Rupphegyi útnál; 
  • a XI., Balatoni úton a Péterhegyi lejtőnél; 
  • a XIII., Váci úton a Lőportár utcánál.

A rendőrök továbbra is kimelik, a cél nem a büntetés, hanem a szabályok betartatása.

A Fővárosi Közgyűlés által elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégia célkitűzése az, hogy 2030-ig 50 százalékkal csökkenjen a budapesti közúti közlekedés halálos áldozatainak száma, 2050-re pedig nullára. Jelenleg hetente egy ember hal meg a fővárosban közlekedési balesetben. Erről itt olvashat többet >>>