Műholdas nyomkövető egységekkel szereli fel a Magyar Államvasutak Zrt. azokat a járműveit, amelyek többek között a pályahálózat, a biztosítóberendezések és felsővezetékek üzemszerű működtetésének biztosításában vesznek részt – közölte az erre a célra kiírt pályázatot megnyerő i-Cell hétfőn az MTI-vel.

A szoftvercég közleménye szerint nemcsak fejlesztési, hanem jelentős gazdaságpolitikai előrelépést is jelent, hogy a MÁV műholdas nyomkövető egységeket szereltet a pályakarbantartási és -felújítási munkákat végző járműveibe.

Eddig csak a személy- és teherszállításban használt járműveken, mozdonyokon működtek ilyen berendezések, amelyek lehetővé teszik többek között a szerelvények valós idejű helyzetének és sebességének térképen történő megjelenítését és az adatok folyamatos elemzését – emlékeztettek, egyben jelezve:

Az i-Cell már meg is kezdte az eszközök beszerelését a 150 járműbe.


Farkas Károly
, az i-Cell operatív elnöke a kommüniké szerint elmondta, a jelentős járműpark jobb menedzselését szolgálja az a saját fejlesztésű szolgáltatás, amellyel az adatokat a MÁV saját térinformatikai platformjára tudja átemelni és ott elemezni. Így az üzemeltetésben részt vevő valamennyi jármű akár egyszerre is látható a MÁV szakemberei számára, sokkal tervezhetőbbé, átláthatóbbá és kiszámíthatóbbá téve a szükséges munkálatokat, akár darut, akár munkagépet, gépláncot vagy éppen a karbantartókat kell egy adott helyre, adott időre szállítani – ismertette a szakember, hozzátéve, hogy 

mindez időben és pénzben is kifejezhető megtakarítást eredményez, hozzájárulva a MÁV gazdaságosabb, hatékonyabb működéséhez.

Lázár János: nekünk 25 százalék bőven elég

A vasútállomások tulajdonjoga a magyar államnál marad. A telket visszük be a vállalkozásokba, ahol nekünk 25 százalék bőven elég. Azzal fizetünk, hogy te újjáépíted nekünk a pályaudvart, és amit ott te keresel a magánbizniszedben, az a te pénzed, amit közösen keresünk, abból pedig a magyar állam is részesül – közölte Hajdú Péter tévéműsorában Lázár János. Részletek.