Elfogadta a budapesti villamosok gyorsításáról szóló javaslatot a Városfejlesztési és Közlekedési Bizottság, az ezt övező konkrét tervek kidolgozására májusig szól a határidő – adta hírül a Dívány.

Emlékeztettek, bár a magyar főváros a világ legforgalmasabb villamoshálózatával rendelkezik, a jelenlegi 13,89 km/órás átlagos járatsebesség jelentősen elmarad más európai nagyvárosokétól.

Így a budapesti villamoshálózat gyorsítását javasolta Vitézy Dávid, erre bólintott rá a héten az említett bizottság. A kezdeményezés nyomán, melyet a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője, egyben a Fővárosi Közgyűlés tagja jegyez, a következő terv bontakozik ki.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) és a Budapest Közút közösen dolgoz ki intézkedési tervet a villamosok gyorsabbá tételére. 

  • Ezek közé tartozhat a közlekedési lámpák programjának a villamosokhoz igazítása, 
  • a megállókiosztás felülvizsgálata – különösen a buszhálózattal párhuzamos szakaszokon –, valamint 
  • a pályasebesség emelése akár 50 km/óra fölé, amihez a KRESZ módosítására is szükség van.

Vitézy a közösségi oldalán jelentette be, hogy indulhat a villamosgyorsítási program. A szakember szerint májusig kell elkészíteni a terveket, s kijelölni az első érintett vonalakat

A portál felidézte, Karácsony Gergely még a villamosvonalak fejlesztésének elkezdése előtt kínálna gyorsabb és kényelmesebb közösségi közlekedést a metróbuszok bevezetésével. Azt Budapest főpolgármestere is korábban már elismerte, hogy a fővárosi tömegközlekedés több városrészben nem jelent alternatívát az autós közlekedéssel szemben.

Nem mond le a Fővárosi Önkormányzat a kötött pályás fejlesztésekről

Csodabuszokkal csábítja az autósokat tömegközlekedésre Karácsony Gergely. Sokan megkérdőjelezték, hogy vajon a beígért metróbuszok most azt jelentik, hogy feladja a városvezetés a metró- és villamosvonalak építését vagy tényleg csak átmeneti lesz a gyorsított közlekedés. Bővebben.