Lázár János kedden közölte a Facebook-oldalán, hogy a kormány célul tűzte ki az M100-as, kétszer két sávos, gyorsforgalmi út megvalósítását.

Az út az M1-es autópályát kötné össze Esztergommal, amelynek korábbi bejelentések alapján nagyjából 345 milliárd forint lenne az összköltsége.

Vitézy Dávid közösségi oldalán úgy reagált a bejelentésre, hogy „mindent elmond a magyar közlekedéspolitika prioritásairól, hogy Lázár János közlekedési miniszterként néhány óra különbséggel posztolt tegnap arról, hogy:

- a legfontosabb, a budapesti fejpályaudvarok biztonságos és megbízható működéséhez szükséges beruházások, így a Keleti pályaudvaron a kisiklással érintett váltókörzet cseréje a szankciós infláció miatt maradt el,
- majd arról, hogy új 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül M100-as számon Esztergom és Zsámbék között, 3 alagúttal, számos viadukttal. Ez a terv 2022-es áron volt 345 milliárd forint, akkor nem rendelték meg, mostanra gondolom már 500 körül lehet”.

A volt közlekedési államtitkár szerint a beruházás első számú lobbistája a Suzuki, azonban az ő szállítási igényeiket nem közúton kellene kiszolgálni, hanem vasútra lehetne és kellene terelni az elhanyagolt Esztergom-Komárom vasútvonal fejlesztésével, régóta halogatott villamosításával.

Vitézy Dávid szerint így valójában nem szankciós inflációval állunk szemben, hanem mostanra már a szakminiszter által nyíltan vállalt vasútellenességgel.
Ezen kellene végre változtatni a magyar közlekedéspolitikában. Újabb 500 milliárdos autópálya-álmok és a vasúttal szemben a közút előtérbe helyezése ugyanis a XXI. század derekán, a klímaválság fényében teljes közlekedéspolitikai tévutat jelentenek
– írta.

Először reagált Lázár János a kritikákra, kőkemény üzengetés kezdődött

Az építési és közlekedési miniszter a közösségi oldalán azt közölte, hogy a vasárnapi baleset után újra működik a Keleti Pályaudvar. Vitézy Dáviddal szemben kemény kritikát fogalmazott meg, amelyre nem sokkal később meg is érkezett a válasz.