Kétszáz fős BKK-rendészettel indítaná leendő főpolgármesteri pályáját Vitézy Dávid, célja ugyanis az, hogy megszűnjenek a vészes szituációk a közösségi közlekedésben – nyilatkozta a jelölte a Totalcarnak.
Azt is elmondta, hogy újratervezné a biciklisávokat, korrigálná a félmegoldásokat és kétes közlekedési helyzeteket. Ezen felül öt új villamosvonalat, a HÉV-szerelvények cseréjét, illetve a pályák felújítását és bővítését pedig mindenképp átverné a kormányon.
„Ez a program nem arra a szcenárióra készült, hogy örökké Lázár János a közlekedési miniszter”
– mondta sokat sejtetően Vitézy.
A főpolgármester-jelölt úgy nyilatkozott, hogy bővítené a buszsávokat, közben pedig öt éven belül elektromosra cserélné a Hungária körúton belül közlekedő járműveket, ami a buszflotta mintegy harmadát jelenti. Ennél hamarabb rendezné a pesti rakpart sétányát Újpesttől a Boráros térig, miközben a csapata tervezi majd a csepeli közparkot is, hiszen oda szánják többek között az új Vidámparkot, illetve az lesz majd a parti útvonal egyik fontos célállomása is.
Vitézy Dávid a továbbiakban a követező főbb megállapításokat mondta:
- kipucolná szállodahajókat a belvárosból,
- metróbővítés helyett a gyorsvillamosokban és az integrált elővárosi kötött pályás közlekedésben gondolkodik,
- pénteken és szombaton éjszakai metrószolgáltatást szeretne, ahogy a gerincvonalakon a buszoknál is éjjel-nappali szolgáltatással készül,
- a fővárosi parkolást rövid időn belül egységesíteni és digitalizálni akarja, átláthatóan a BKK alá rendelve,
- a jelenlegi aránynál tízszer több, vagyis öt év alatt 350 kilométernyi útburkolatot újítana meg Budapesten.
Zárásként Vitézy azt is kijelentette, hogy a Bubi közbringás rendszer a külvárosokig kibővítené.
Vitézy beszólt Tarlósnak: Jó lenne tudni, kinél lobbiztak az oroszok és ki tudott „leszólni” Budapest főpolgármesterének
Tarlós István zavaros stílusban félrebeszél – reagált az ex-BKK-vezér a volt főpolgármester kritikus megjegyzéseire. Négy pontban cáfolta meg őket, Karácsony Gergelyt sem kímélve. Bővebben→