A posta az országos hálózatát, a kézbesítési folyamatait a webshoprendelethez igazítja - közölte Mikecz Péter, a Magyar Posta Zrt. kommunikációs főigazgatója.
A március 28-án hatályba lépő kormányrendelet kimondja: minden webáruház köteles lesz felkínálni a Magyar Posta kiszállítási szolgáltatását. Ezzel a változtatással a kormány a magyar fogyasztónak biztosítja rendelés és kézbesítés lehetőségét, függetlenül attól, hogy hol élnek.
Míg a piaci kézbesítési szolgáltatók az általános szerződési feltételükben azt is feltüntetik, hogy milyen esetben nem vesznek át egy adott csomagot, addig a Magyar Posta, mint egyetemes szolgáltató köteles minden csomagot átvenni és kézbesíteni.
Mikecz Péter az Indexnek azt mondta:
A Magyar Posta akár a drasztikusan megnövekedett csomagforgalom kezelését is elvégzi, az új feladat ellátására minden eszközzel igyekszik felkészülni.
Az e-kereskedelem hozadékaként évről évre dinamikusan nő a csomagok mennyisége, a karácsonyi időszakokban pedig kiugróan nagy a forgalom. A cég az elmúlt években rengeteg tapasztalatra tett szert és kiemelkedő infrastrukturális fejlesztéseket hajtott végre.
A társaság országosan kiterjedt hálózattal (mintegy 2300 postával és partnerpostával, 350 mobilpostával és 550 csomagautomatával), 22 000 munkavállalójával, és azok szakmai tapasztalatával képes a rendelet által ráruházott feladatot megfelelő minőségben ellátni.
Mindemellett kifejezetten a kis és normál dobozos termékekkel foglalkozó webáruházak számára tavaly novemberben üzembe helyezték a világviszonylatban is egyedülálló robotizált fulfillment raktárat Fóton. SMART by MPL márkanéven raktárlogisztikai megoldást nyújtanak a nap 24 órájában egy mintegy 800 négyzetméteres automatizált tároló és egy ehhez kapcsolódó 1200 négyzetméteres külső tárolórészen - akár napi 240 tonna termék tárolásával, feldolgozásával.
A SMART by MPL-en keresztül lehetőség van külföldi utánvétre, vámügyintézésre, de akár speciális alakú, nagy méretű csomagok kezelésére is.
A Magyar Posta felvette a kapcsolatot a legnagyobb webshopmotorokkal annak érdekében, hogy a postai (kézbesítési) szolgáltatás igénybevételének lehetőségét határidőre elérhetővé tegyék rendszereikben ügyfeleik részére.
Azoknak a webshopoknak, amelyeknek honlapja egyedi webshopmotort használ, a Magyar Posta pályázati úton lehetőséget kínál a felmerülő költségek fedezetének biztosítására.
A posta már meglévő 550 csomagautomatája mellé idén még 150-et telepít, valamint folyamatosan fejleszti gépjárműflottáját
- derül ki az interjúból.