A 1997 és 2012 között született korcsoport tagjaira, vagyis a Z generációra általánosságban jellemző a vállalkozó szellem, a szociális érzékenység, a magas szintű digitális képzettség és a hajlandóság a véleménymegosztásra, elsősorban a közösségi médiában. Ennek a korosztálynak azonban gyorsan megtörik a lelkesedése, könnyen válnak demotiválttá.
A Deloitte Digital felméréséből többek között kiderült, hogy a Z generáció támogató, megértő munkakörnyezetre vágyik, ahol lehetőség van a kiteljesedésre és az egyéni célok elérésére. Kérdés tehát, hogy miként tudnak a cégvezetők jobb munkakapcsolatot kialakítani ezzel a korosztállyal – írja a HR Portál.
Vida Zoltán, Deloitte Magyarország HR tanácsadás üzletágának menedzsere szerint a tanulás és a növekedés újraértelmezése kiemelten fontos, ugyanis azon munkavállalók, akik úgy érzik, hogy nem tudnak szakmailag fejlődni a jelenlegi munkahelyükön, két és félszer nagyobb eséllyel váltanak munkahelyet.
A Z generáció tagjai számára kulcsfontosságú szempont a mentális egészség támogatása és az ehhez kapcsolódó vállalati irányelvek.
A kutatásból az is kiderült, hogy a korcsoport egy része úgy érzi, a vállalat mentális egészségre vonatkozó irányelvei sokszor nem biztosítják, hogy ezekkel a lehetőségekkel élni is lehessen, a munkavállalóknak tartaniuk kell az ítélkezéstől, vagy a negatív következményektől.
A Z generáció szintén egyetértett abban, hogy a vezetőknek rendkívül nagy hatásuk van a munkavállalói elégedettségre. A megkérdezettek egyúttal kiemelték a folyamatos kommunikáció, a visszajelzés és a bizalom fontosságát is.