A regisztrációs díj mértéke egyrészt a jármű motorteljesítményétől, másrészt annak környezetvédelmi besorolásától függ, vagyis a kevesebb káros anyagot kibocsátó autónak kedvezőbb a besorolása.
Míg a kis- és középkategóriájú személyautóknál általában áremelkedést okoz a regisztrációs díj, addig a nagyobb teljesítményű járműveknél - eltérő arányban - árcsökkenést hozhat. Ennek egyik magyarázta, hogy a fogyasztási adó a motorteljesítmény függvényében a vámérték 10, illetve 20 százaléka (volt), s ez nagy teljesítményű személyautók, terepjárók esetében a regisztrációs díj legmagasabb tételénél, azaz 1,6 millió forintnál is nagyobb arányban növelte a fogyasztói árat. A magyarországi eladások több mint több 80 százalékát kitevő kis- és középkategóriájú személyautók után többnyire a tízszázalékos fogyasztási adót kellett megfizetni, s ennek mértéke általában kevesebb volt a 90 ezres fix regisztrációs díjnál. Így február 1-jéig néhány tízezer forintot csak azok nyerhetnek, akik most hétvégén át tudják venni kis- vagy középkategóriájú autójukat.
A február 1-jétől életbe lépő regisztrációs adó egységes végrehajtási utasítását tegnap tette közzé a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (VPOP). A VPOP honlapján is megtalálható szabályozás melléklete többi között tartalmazza az Egységes Vámárunyilatkozatot, ami megegyezik a korábbi változattal, így nincs akadálya annak, hogy a jövő héttől e vámhivatali határozat birtokában ki lehessen váltani az okmányirodákban a forgalmi rendszámot - összegezte kérdésünkre Sipos Jenő, a VPOP kommunikációs igazgatója.
Információnk szerint tegnap szakmai találkozón vett részt a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke, illetve több márkaimportőr gazdasági vezetője és a VPOP képviselője, akik arról egyeztettek, hogy milyen formában lehet majd elszámolni a február 1. előtt Magyarországra behozott új autók adóját, hiszen azokat ugyan a vámkezeléssel terheli a fogyasztási adó, ám a regisztrációs adó a forgalomba helyezéssel esedékes. (A helyzetet bonyolítja, hogy mindkét változatnál adóelőleget kell fizetni.) A megbeszélés részleteiről Győző Gábor, az MGE elnöke nem kívánt nyilatkozni.
A Pénzügyminisztériumban (PM) a használtautó-kereskedők képviselői tárgyaltak a szaktárca illetékesével a regisztrációs díj bevezetésével járó, általuk hangoztatott anyagi hátrány miatt. E megbeszélés eredményéről eddig érdemi információt nem adott a PM.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Nagy a baj: rendkívüli kormányülést hívtak össze a megállíthatatlanul terjedő vírus miatt

A fasorba sincsenek az állampapírok: örülhet, aki egy másik hazai pályán fektetett be

Ausztria térdre rogyott, ez már a lakosság előtt sem titkolható

Változnak az idők: már egy mérnöknek sem elég angolul sört kérni

Megvan a bűnös, ez okozta a pénteki borzalmas földindulást

Meglépte Musk: eladta az X-et, nem meglepő a vevő

Hatalmas robbanással vált a tűz martalékává Putyin limuzinja, kitört a pánik Moszkvában – videó

Aggódik a poggyászáért? Minden oka megvan rá egy videó tanulsága szerint

Szinte minden a benzinárak emelkedése mellett szól
