Az Energiaügyi Minisztérium közlése szerint a vállalati e-autó program keretében a legnagyobb arányban személyautókra kértek támogatást a cégek.
Szerző(k): Vermes ÁdámVon der Leyen bizottsági elnök új vitát kezdeményezett a belső égésű motorok 2035-ben történő, vitatott betiltásáról. Az autóipar most lehetőséget lát.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraA lengyel közmédia koppant: állami finanszírozás nélkül maradtak. Az Audi pedig úgy döntött, nem lövi magát lábon az elektromos autók túlzott erőltetésével. Ezek voltak a hét legfontosabb külgazdasági és külpolitikai eseményei.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennBelgiumban, Horvátországban és Bulgáriában 30 százalék feletti volt az éves növekedés, Magyarországon 3,7 százalékkal bezuhant a kereslet.
Szerző(k): EconomxMiközben az év első negyedében jelentősen nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban, az ACEA adatai szerint Magyarországon január és április között 38 109 új autót helyeztek forgalomba, mindössze 0,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
Szerző(k): EconomxNem idén kezdődött a lejtmenet az autóipar számára, de 2022-re már vitathatatlanná vált azok számára is, akik nem követik napról napra a piaccal kapcsolatos híreket. A Napi.hu-nak nyilatkozó szakértő szerint a helyzet várhatóan 2023-ban sem javul majd, a kialakuló gazdasági válság pedig az uniós károsanyag-kibocsátási célkitűzésre is hatással lehet, öt-tíz évvel ki kell majd tolni valószínűleg a határidőt a beütemezett 2035-höz képest.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennA múlt hónapban ismét nőtt éves bázison az újonnan értékesített személygépjárművek száma az Európai Unióban. Az elmúlt négy hónapban könyvelt bővülés azonban nem ellensúlyozza a január-júliusi gyenge eredmény, és összességében mínusz várható 2022 egészét nézve.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennOktóberben 8,5 százalékkal, az év első tíz hónapjában pedig 16 százalékkal kevesebb új teherautót adtak el az EU-ban, mint egy évvel korábban.
Szerző(k): EconomxA legtöbb európai országban több új autót értékesítettek októberben, mint egy évvel korábban, átlagosan 14 százalékkal, mint 2021 októberében. A pandémia utáni teljes autóipari helyreállást azonban az energiaválság és az emelkedő infláció ellehetetleníti.
Szerző(k): Csernik-Varga Adrienn