A dél-koreai SK több mint két éve működő akkumulátorgyárai, a komáromi és iváncsai üzemek sorsa kérdésessé vált, a kereslet csökkenése és a piaci helyzet romlása miatt leépítések és esetleges bezárás fenyegeti a termelést.
Szerző(k): T. E.Tévhit, hogy az elektromos autók sosem igényelnek szervizelést, vagy hogy a karbantartás teljesen elhagyható. Bár kevesebb a mozgó alkatrész, mint benzines társaiknál, így is szükségük van az akkumulátor állapotának megőrzésére, a fékfolyadék és a szűrők cseréjére, valamint a gumik állapotának figyelemmel kísérésére.
Szerző(k): T. E.Nehezek voltak az elmúlt napok a magyar gazdaság számára: váratlanul magasan alakult az infláció, ráadásul az is kérdéses, mi lesz a további sorsa. Az akkumulátorgyárak bedőltek, szabályosan lehúzták az ipart. Az építőipar pedig készen állna a termelésre, csak nincs rá kereslet. Makrogazdasági összefoglalónk.
Szerző(k): Zádori BenceBár valamelyest az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában is nőtt a kizárólag hálózati csatlakozóról tölthető elektromos autók iránti érdeklődés, de úgy tűnik, a leginkább Kínában kedvelik ezeket a modelleket: az ázsiai országban tavaly 20 százalékkal több ilyen autót értékesítettek az előző évhez képest. Európa túlnyomó részén viszont csökkent a kereslet.
Szerző(k): G. É.A Citroën 2CV a francia Citroën autógyár egyik legnagyobb sikerű modellje volt. A 2CV jelölés a francia "két ló" kifejezésből származik és a két lóerőre utal. Az első prototípus 1939-ben készült el. A gyártás 1948. október 7-től 1990. július 27-ig tartott. Most pont a 80. születésnapra megújulva visszatérhet a népautó, amelyet kinézetéért és olcsóságáért vettek.
Szerző(k): L. K.A kínai cég becslése szerint az előző évhez képest 8,7 és 11,2 százalék között mérséklődtek a 2024-es bevétele. Ennek hatására szerda reggel közel 4 százalékkal estek a vállalat részvényei.
Szerző(k): Gulyás ÁbelA fogyasztóvédelem által vizsgált, lítium akkumulátorokkal működő elektronika termékeket egyike sem felelt meg a biztonsági előírásoknak, piacfelügyeleti eljárás indult, amely végén a termékeket kivonhatják a forgalomból.
Szerző(k): T. E.Magyarország Németország és Lengyelország mellett már most az egyik legnagyobb európai gyártókapacitással büszkélkedhet az akkumulátoriparban. A földhő hasznosításában használt hőszivattyúk részegységeinek előállításában is jelentős exportteljesítménnyel és komoly bővülési lehetőségekkel bír hazánk.
Szerző(k): Farkas Tibor