A felépítendő akkumulátorgyárak nagy exporttöbbletük révén támaszt nyújtanak a folyó fizetési mérlegnek, ami az országkockázati prémiumon keresztül mérsékelheti az ország finanszírozási kockázatát, illetve az árfolyamra helyeződó nyomást. Jelentős szépséghiba, hogy a gyárak termelése révén létrejövő tovagyűrűző hatások csak elenyészőek lesznek, legalábbis a beruházások és az ahhoz kapcsolódó közkiadások méretéhez mérten. A piacok szempontjából egészen biztosan pozitív képet fog festeni az akkugyárak makrogazdasági mutatókra gyakorolt hatása, a versenyképességi kérdésekre pedig majd az idő adhat pontosabb választ. Az UniCredit becslése alapján az akkumulátoripari beruházások 2026-ig 0,4 százalékponttal járulnak hozzá a GDP növekedéséhez, majd termelővé válásuk után nagyjából 0,5-1 százalékpontos GDP-hozzájárulás várható a termelésük első évében.
Szerző(k): Ifj. Becsey ZsoltHamarosan 800 ezer autó épülhet évente itthon, csak épp az infrastruktúra nincs rá felkészítve. Komoly gondokkal küzdenek a hazai gyárak az árufuvarozás terén, a most készülő autó- és akkumulátorgyárak pedig csak nehezítik a helyzetet.
Szerző(k): L. K.Meglepő fordulat az uniós választási programokban: a jobboldali pártok szerint hátraarcot vesz az európai autóipar, ahol a gyártók szerint rossz döntés volt a belső égésű motorok betiltása 2035-től, mert már látszik, hogy megbukott a csak elektromosságra vonatkozó EU-s stratégia.
Szerző(k): T. K.Óriási a káosz a németeknél, ahol sztrájkok miatt összeomlott a tömegközlekedés, szünetel a vasúti teher- és személyszállítás, több reptéren nincs földi kiszolgálás. Pénteken a kereskedelemben és az autógyártásban is a leálltak a munkával.
Szerző(k): Thurzó KatalinMivel a vártnál lassabb ütemben növekszik az elektromos autók eladási száma, ezért számos autógyártó még halogatja a teljes elektromos átállást. A Polestar vezérigazgatója szerint azonban ez végzetes hiba.
Szerző(k): Zádori BenceA Tesla vezére szerint az új gépjármű „észbontó” teljesítményjellemzőkkel rendelkezik majd.
Szerző(k): Vermes ÁdámMindez 12 héttel azután történt, hogy Róma felmondta a Selyemút megállapodást és erről tavaly december 3-án értesítette Pekinget. A BYD szerint a második európai üzem az értékesítési mennyiségtől függ.
Szerző(k): EconomxA vártnál nehezebb az elektromos autók olcsó gyártása, különösen az akkumulátor miatt. Mind Európa, mind az USA ösztönzi a Kínától minél kevésbé függő akkumulátorgyártást.
Szerző(k): Fellegi TamásAz irányjelzési technológia is bekerült a gyártók fókuszába, mert az autóvezetők nemtörődömsége egyre több emberéletet követel.
Szerző(k): T. E.