A Volkswagennél a 10 százalékos bércsökkentés mellett a bérek kétéves befagyasztása is szóba került.
Szerző(k): Vermes ÁdámAz Új Gazdasági Akcióterv nem hangulatjavító intézkedés, hanem gazdasági szükségszerűség. Ugyanis, amíg a kkv-k a foglalkoztatottak 72 százalékát alkalmazzák, addig a GDP 55 százalékát teszik csak ki, és a magyar munkavállalók egyharmada szerény jövedelemből él. Magyarországon az egy főre jutó GDP előállító képesség az EU átlag 76,1 százaléka, Csehországé már 92,4 százalék, ugyanis a cseheknél a belföldi hozzáadott érték aránya az exportban 62,3 százalék, nálunk csak 54,1 százalék. A közgazdászprofesszor megmutatta, honnan igazán szép feladat nyerni.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaAz amszterdami székhelyű autógyártó óriás egyik márkájának sem megy kifejezetten jól, sőt, egyes brandek kimondottan rosszul állnak. A cég zsinórban kemény lépések meghozatalára kényszerül.
Szerző(k): G. É.Kína és az Európai Unió - lehetőségek és veszélyek, ezzel a címmel szervezett egy nemzetközi konferenciát a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Eötvös József Kutatóközpont (EJKK) John Lukacs Intézete (JLI) és a Habsburg Ottó Alapítvány, amelyen három (majdnem teljesen) eltérő európai álláspontot is megismerhettünk, hiszen Christian Geinitz, a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) újságírója, Valérie Niquet, a Foundation pour la Recherce Stratégique vezető kutatója és Eszterhai Viktor, az NKE EJKK JLI tudományos munkatársa osztotta meg gondolatait a hallgatósággal.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaAmikor egy multinacionális autógyártó – legyen az német, japán, esetleg kínai hátterű – Győrben, Kecskeméten, Esztergomban vagy újabban Debrecenben, Szegeden termel, az nem jelenti automatikusan azt, hogy a helyi beszállító előtt zöldre vált a lámpa, hiszen a szigorú nemzetközi követelményeknek itt is, ott is ugyanúgy meg kell felelni. Körbeszaglásztunk beszállítói orral a nagy üzemek vonzáskörzetében, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba: kerülhet-e egyáltalán magyar alkatrész a nálunk gyártott autókba. Ami biztos, a hazai beszállítók bevonása nemcsak költségmegtakarítást és hatékonyságnövekedést eredményez az autógyáraknak, hanem hozzájárul a helyi gazdaság és ipari ökoszisztéma fejlesztéséhez is.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsA járműgyártás volumene 12,4 százalékkal esett vissza az előző év azonos hónapjához mérten, amit csak tovább súlyosbít, hogy a megrendelésszám is fokozatosan csökken. Brutális számokat rejt a magyar ipar a színfalak mögött.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA gazdasági semlegesség gyakorlati megvalósulását jelenti, hogy Magyarországon a német és a kínai vállalatok nyugodtan együttműködhetnek - mondta a külgazdasági és külügyminiszter kedden a BYD beszállítói fórumán, Budapesten.
Szerző(k): L. K.Eldőlt a Nők 40 népszerű nyugdíjprogram sorsa, ahogy a nyugdíjkorhatáré is. Egyelőre nincs ok az aggodalomra, a nyugdíjba vonulás dátumát azonban továbbra is érdemes okosan kitalálni, akárcsak azt, hogy a félretett pénzünket, már ha van, miben tároljuk. - Ezek voltak a múlt hét legfontosabb hazai gazdasági eseményei.
Szerző(k): Hercsel AdélA harmadik negyedévben tovább csökkentek a Volkswagen csoport eladásai egy évvel ezelőtthöz képest.
Szerző(k): Z. B.