Míg 2021-ben még száz eladott új járműből csupán négy volt teljesen elektromos és plug-in hibrid, addig ez az arány tavaly 20-ra emelkedett az uniós országokban, valamint az Egyesült Királyság, Norvégia és Svájc piacain.
Szerző(k): Horváth TiborJelentős forgalomnövekedést könyvelt el tavaly a Core márkacsoport részét képező öt márka. 2024-ben az értékesítés további növekedésére számítanak több kulcsfontosságú régióban.
Szerző(k): Vermes ÁdámA feldolgozóiparban egyedülálló módon tudott növekedni a recessziós gazdasági időszakban az autóipar Magyarországon. Az új autók eladását a nyílt végű lízingelés bár megdobhatja, a számok lényegesen elmaradnak az uniós átlagtól. Több mint 1 millió autóval kéne többnek futnia a hazai utakon ahhoz, hogy elérjük az EU-s középmezőnyt.
Szerző(k): Horváth BalázsA Seat fokozatosan városi mobilitási gyártóvá válik, miközben a CUPRA mint növekedő új brand, a prémium minőség irányába tart, a modellek között tehát transzparens transzformáció zajlik.
Szerző(k): Horváth TiborA 2022-es csökkenés után idén év elején újra pluszba kerültek az újautó-eladások.
Szerző(k): Vermes ÁdámA magyar személyautók korban átlagosan 15,8 évnél tartottak 2023 végén, ami csúcsot jelent a 2000 óta vezetett statisztikában.
Szerző(k): Vermes ÁdámÚjabb árcsökkentést hajt végre a Tesla, ezúttal Amerikában, a Model Y esetében. Elon Musk szezonális keresletingadozást említ, mint okot, ugyanakkor a gyártósoroknak pörögniük kell.
Szerző(k): Fellegi TamásKomoly trendfordulót jeleznek a januári adatok. Az autóhirdetések mellett a keresések száma is jelentősen megugrott az év első hónapjában.
Szerző(k): Vermes ÁdámLesz GT és Dark Horse is, viszont gyengébb motorral érkeznek meg az öreg kontinensre.
Szerző(k): Károly Gábor