Aláírták Romániában a Déli-Kárpátokat átszelő, az országban eddig a legdrágábban építhető autópálya-szakasz beruházásról szóló szerződést. -adta hírül az MTI.
Szerző(k): Szabó M. IstvánIdén június 30-ig csaknem 7,8 millió e-matrica kelt el körülbelül 62,7 milliárd forint értékben, ez a darabszám mintegy 6 százalékkal meghaladja 2019 ugyanezen időszakának adatait, ami nagyrészt a külföldi utazók visszatérésének köszönhető - írja az MTI a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) adatai alapján.
Szerző(k): Csernátony CsabaAz utinform.hu felsorolja a sztrádákon és autóutakon kialakított pihenőket.
Szerző(k): Csernátony CsabaTöbb mint másfél évtizedet vártak a Szatmárnémetiben élők arra, hogy elkészüljön a városokat elkerülő út, ami eltereli a teherforgalmat és megkönnyíti a városban és a megyében élők életét is.
Szerző(k): Komócsin SándorGenovában megkezdődött, majd el is napolták a 2018-as hídomlás miatti pert, amelynek 59 vádlottja van. A völgyhídon autópálya futott, alatta utak és lakóházak álltak, gyalogosok közlekedtek, amikor leszakadt; 43-an haltak meg. A tragédia következményeként az Olasz Autósztráda-társaság visszakerült (20 év után) állami tulajdonba.
Szerző(k): Domokos ErikaRománia híres szegényes autópálya-hálózatáról, az utóbbi években indult fejlesztések is döcögősen haladtak, ám most még az is keresztebe tesz az építkezéseknek, hogy a költségek elfogadhatatlan mértékben nőttek a korábban kötött szerződésekben szereplő összegekhez képest.
Szerző(k): Komócsin SándorAz egymást követő magyar kormányok szenvedélyesen építtettek autópályákat, ám ha figyeltek volna arra, hogyan csinálják ezt Hegyeshalomtól nyugatra, nem épültek volna kihasználatlan szakaszok. A G7 számítása szerint 1500 milliárd forintot költött a magyar állam felesleges vagy túl korán megépült sztrádákra.
Szerző(k): Komócsin SándorAz észak-déli európai közlekedési folyosó, az úgynevezett korridor 5C horvátországi, Pélmonostor (Beli Manastir) - Dráva-híd (Eszék) közötti, 17,5 kilométer hosszú autópálya-szakaszát októberben átadják, a fennmaradó, a magyar határig húzódó rész pedig 2024-ben készül el - jelentette be Oleg Butkovic tengerészeti, közlekedési és infrastrukturális miniszter.
Szerző(k): Domokos LászlóBombaüzletnek látszik az autópályák üzemeltetése, amelyet sajtóhírek szerint a kormányhoz közeli két nagyvállalkozó szerzett meg. A kiadás elhanyagolható a bevételhez képest, a haszonkulcs ismeretlen.
Szerző(k): Komócsin Sándor